eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoElektroniczne etykiety › Re: Elektroniczne etykiety
  • Data: 2023-11-28 11:55:59
    Temat: Re: Elektroniczne etykiety
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2023-11-28, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
    > W dniu 28.11.2023 o 00:57, Marcin Debowski pisze:
    >> On 2023-11-27, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
    >>> W dniu 27.11.2023 o 14:36, J.F pisze:
    >>>> Wprowadzenia konsumenta w błąd, działan na szkode konsumentów,
    >>>
    >>> A konkretniej? Bo chyba to wprowadzenie w błąd i tę szkodę trzeba
    >>> wykazać w uzasadnieniu kary? Czy nie?
    >>>
    >>> Dlaczego podawanie prawdziwej ceny na półce ma być wprowadzaniem
    >>> konsumenta w błąd?
    >>
    >> Na półce nie. Róznica między ceną na półce (na towarze) a wymaganą przy
    >> kasie. Jesli mniej to oczywiście nie problem (na ogół).
    >
    > No więc zmiana ceny nie jest ani wprowadzaniem konsumenta w błąd, ani
    > działaniem na szkodę klientów.
    > Jest dozwolone.

    Sama zmiana oczywiście nie jest, ale nakłada na sprzedawce dodatkowe
    obowiązki.

    >> w art. 4, wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej nakłada na niego, w
    >> drodze decyzji, karę pieniężną do wysokości 20 000 zł.
    >> 2. Jeżeli przedsiębiorca nie wykonał obowiązków, o których mowa w art.
    >> 4, co najmniej trzykrotnie w okresie 12 miesięcy licząc od dnia, w
    >> którym stwierdzono naruszenie tych obowiązków po raz pierwszy,
    >> wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej nakłada na niego, w drodze
    >> decyzji, karę pieniężną do wysokości 40 000 zł.
    >
    > Nadal nie rozumiem, dlaczego urząd miałby karać jakiś sklep za np.
    > trzykrotną zmianę w ciągu dnia ceny towaru. Albo czterokrotną.
    > Jeśli robi to zgodnie z przepisami, to w czym problem?

    Żaden urząd za zmianę ceny karać nie powinien, ale może ukarać, za próbę
    sprzedaży po nowej cenie, jeśli konsument był poinformowany (poprzez
    odpowiednie oznaczenie) o starej i na tej podstawie chce ten towar
    kupić.

    > Skąd to dziwne założenie, że zmiana cen automatycznie musi się wiązać z
    > łamaniem innych przepisów? Nie musi.

    Nie, nie musi.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1