    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    <pm0m3c$592$1@node1.news.atman.pl> <pm1i1l$5hj$1@node2.news.atman.pl>
    <pm1u8c$cv4$2@node1.news.atman.pl> <pm2j91$354$1@node2.news.atman.pl>
    <T95hD.85541$PZ.31771@fx09.ams1> <a...@w...eu>
    <5b859325$0$685$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5b85ab2a$0$595$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5b85d460$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <UHlhD.129354$tq.47761@fx22.ams1>
    <5b86f3b2$0$625$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 30 Aug 2018 00:40:52 GMT

    On 2018-08-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > bywają naciski. Tu granica jest bardzo nieostra. Wpiszesz, że obiekt
    > kategorycznie nie nadaje sie do eksploatacji, a tu remont wiele milionów
    > kosztuje. "Wiecie, rozumiecie, może by tak warunkowo dopuścić. 50 lat
    > stoi, to roku nie wytrzyma? W przyszłym budżecie coś ta znajdziemy". I
    > tak to trwa o następnego roku. W nastym roku: "w zeszłym inżynier mówił,
    > ze sie zawali, a nie zawalił się". Znam taki most, w odniesieniu do
    > którego tak z 10 lat temu była merytoryczna decyzja, że jego
    > eksploatacja zagraża bezpieczeństwu i 10 lat używano go - rozebrali go w

    No ale "wiecie rozumiecie" nie wyłącza odpowiedzialności tego co
    wiedział i zrozumiał, nie? Decyzja na zasadzie ryzyka, bo moze jednak
    się zawali. Formalnie to chyba nie powinien dopuszczać, tamci jak mają
    wątpliwości to do sadu, wtedy wchodzi biegły.

    > Błędem było niezabezpieczenie powierzchni przed tymi kilkudziesięciu
    > laty. Sądzisz, że żyje ktokolwiek z tych podejmujących wówczas decyzję?

    Niezabazpieczenie wtedy to jest MZ bardziej odpowiedzialność cywilna -
    nie było BEZPOŚREDNIEGO niebezpieczeństwa katastrofy. Było pewnie
    nierzetelne wykonanie. Nieznajomość stanu obecnego, lub zezwolenie na
    użytkowanie gdy grozi katastrofa, to odpowiedzialność karna tu i teraz.

    > zakresie. Może była. Na nagraniu wygląda na to, że bezpośrednio przed
    > zawaleniem w wiadukt uderza piorun. Oczywiście taka konstrukcja powinna
    > być na to odporna, ale może bez pioruna konstrukcja była stabilna, a
    > potem się "zdestabilizowała"?

    No ale sam nie wierzysz w co piszesz :)

    > Oskarżyć żaden problem, ale tu jest kilka trudnych do oceny na podstawie
    > materiałów internetowych kwestii.

    No sobie dywagujemy jak zwykle. Na rzetelne oceny nie ma szans.

    --
    Marcin