  • Data: 2007-07-19 08:15:21
    Temat: Re: Dziwna stacja z gazem
    Od: "dentist" <d...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:7b9b.0000015f.469eae13@newsgate.onet.pl...

    > Witam.
    > Gościu powiesił sobie na
    > dystrybutorze kartkę, że tankować można tylko 10 litrów lub więcej bo tak
    > mu
    > wynika z instrukcji na dystrybutorze.

    Bo tak jest. Nawet najnowszy dystrybutor w przypadku gazu ma tabliczkę
    znamionową Vmin=10dm3

    >czy prywatny właściciel ma prawo wieszać
    > takie świstki i czy to w ogóle jest zgodne z prawem?

    Jeżeli tabliczka znamionowa jest nieczytelna to ma wręcz obowiązek.

    > No i drugie pytanie: czy ktoś w ogóle kontroluje takie małe stacje?

    Oczywiscie, że kontrolują - akurat w przypadku gazu kontrola jest
    dosc skomplikowana, ale np stacje ON sam niedawno kontrolowałem.
    Szczerze się zdziwilem jak dokładne mogą być stare rozklekotane
    dystrybutory. Poza tym kazdy dystrybutor przechodzi szczegolowe
    przeglądy i okresowe legalizacje.

    Pozdrawiam
    dentist