  • Data: 2007-07-19 12:59:17
    Temat: Re: Dziwna stacja z gazem
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z gazem zdarzają się takie niespodzianki. Nie chcę tu teoretyzować ani
    > powoływać się na prawa fizyki, ale najlepiej zapytaj taksowkarzy (czyli
    > ludzi ktorzy raczej liczą się z każdym groszem jezeli chodzi o auto).
    > Po pierwsze rzaden z nich nie zatankuje w upalny dzien w poludnie.

    Ja o tym słyszałem, ale w miescu zamieszkania to zawsze tankuję w nocy. W dzień
    pracuję :).

    > Też tak kiedys miałem (dokładnie zimą). Wlałem gazu do pełna, przejechałem
    > 300km (a tyle zazwyczaj robię na pełnym zbiorniku gazu) zajechałem na stację
    > i wlałem do pełna 10 litrów... Okazało się, że komputer zawiadujący pracą
    > instalacji gazowej większą część drogi wyłączał ją, przestawiając na
    > spalanie
    > benzyny...

    U mnie wszystko było ręczne, to był stary gaźnikowy złom, ponadto w ogóle nie
    miałem benzyny a bak był dziurawy. Odpalałem tylko na gazie, o dziwo nawet w
    czasie mrozów nie było z tym kłopotów.

    > A co do gazu: jak wiesz jest to mieszanka propan-butan. LPG ma okreslony
    > stosunek propanu do butanu. Poniewaz zdarza się chrzczenie gazu oraz
    > używanie gazow o roznych zawartosciach weglowodorow ceny zakupu są
    > różne, a więc i rozne ceny sprzedaży... I wtedy na 10 litrach z roznych
    > stacji
    > pokonasz rozne odleglosci. Do tego pamietaj ze zbiornik mozna napelnic do
    > 85%
    > objetosci.

    Wiem, dlatego po tych perypetiach zacząłem tankować tylko w dużych stacjach,
    wychodząc z założenia, że mają kontrole wewnętrzne. Chytry dwa razy traci, nie
    ma co oszczędzać 10 groszy na litrze i później mieć kłopoty.

    > Mogę Ci opisac badanie ropy (ON).

    Niestety, na diesla mnie jeszcze nie stać :) Bida!

    Dwadzieści aparę lat temu zatankowałem swój cały kartkowy przydział w stacji
    pod Siemiatyczami. Po jakiś 200 km sprzęt zdechł. Stałem w polu 22 godziny i
    rozkręciłem już połowę silnika :(. W pewnym momencie ustaliłem, że benzyna w
    baku jest pół na pół z wodą. Póki benzyny było więcej smok łapał tylko benzynę,
    potem brał również wodę. Całe szczęście, że w tym sprzęcie (Skoda) była ręczna
    pompka, spuściłem wszystko, oddzieliłem wodę od benzyny i pojechałem dalej. Ale
    od tego czasu pozostała mi awersja do cwaniaczków kombinujących z paliwem.

    Pozdrawiam

    Czapla