  • Data: 2007-07-19 10:17:24
    Temat: Re: Dziwna stacja z gazem
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiscie, że kontrolują - akurat w przypadku gazu kontrola jest
    > dosc skomplikowana, ale np stacje ON sam niedawno kontrolowałem.
    > Szczerze się zdziwilem jak dokładne mogą być stare rozklekotane
    > dystrybutory.

    Moją czujność wzbudziły poprzednie tankowania na tejże stacji. Otóż okazało
    się, że po zatankowaniu właśnie tam sprzęt zaczynał gwałtownie dużo palić. To
    nie był pojedynczy przypadek ale średnia z kilku tankowań. Pewnego razu weszło
    nawet więcej gazu niż miał sam zbiornik (a przecież jeszcze coś w nim było
    skoro dojechałem na gazie). To było z jakieś 1,5 roku temu i wtedy przestałem
    po prostu tam tankować, bo zbiorniki są stalowe a nie gumowe. Otóż intuicyjnie
    poczułem, że to minimum 10 l ma jakiś bliżej nieokreślony związek ze wzrostem
    spalania, ale oczywiście się nie znam na fizyce gazów. Od tego czasu tankowałem
    tylko na dużych stacjach, gdzie wprawdzie było drożej, ale ogólnie wychodziło
    taniej. Niestety, ostatnio są w ogóle jakieś kłopoty z gazem i musiałem znowu
    skorzystać z tej stacji. Wyniki będę znał za parę dni, ale z jednego tankowania
    to raczej nie będą one dokładne.
    Miałem też bardzo ciekawy przypadek, że po zatankowaniu w porządnej, dużej
    stacji pojechałem w trasę. Po jakiś 150 kilometrach chciałem znowu zatankować i
    wtedy wszedł ...niecały litr. Nawet zakładając, że zawór był rozregulowany i
    były różne pompy to jak jest wtedy z tymi 10 litrami? Całe szczęście, że
    człowiek na tej stacji policzył mi za jeden litr a nie za 10 (stacja na
    wschodzie Polski).

    > Poza tym kazdy dystrybutor przechodzi szczegolowe
    > przeglądy i okresowe legalizacje.

    I dzięki Bogu! A bada się też sam gaz?

    Pozdrawiam

    Czapla