    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziwna stacja z gazem
    Date: Thu, 19 Jul 2007 09:52:48 +0200

    Czapla pisze:

    > delikatnie mówiąc, nie zszedł ostatnio z taśmy produkcyjnej. To być może jest
    > typowe w takich małych stacjach, ale czy prywatny właściciel ma prawo wieszać
    > takie świstki i czy to w ogóle jest zgodne z prawem? Pamiętam, że w dawnych

    Niezgodnie z prawem byłoby, gdyby takiej informacji nie podał.
    Widocznie z świadectwa legalizacji Urzędu Miar wynika, że założoną
    dokładność odmierzania urządzenie wykazuje przy poborze nie mniej niż 10
    litrów jednorazowo. Nie zdziwię się, jeśli się okaże że dla
    dystrybutorów LPG minimalny pobór wynosi właśnie 10 litrów.

    > motorowerów, no i chodziło o 2 litry a nie 10. Ostatnio kupowałem benzynę do
    > kosiarki, zapytałem się ile można kupić najmniej a sprzedawca z uśmiechem
    > odpowiedział, że tyle, ile sobie naleję, byłem mile zaskoczony. No cóż, inne
    > czasy...

    No więc ten sprzedawca Cię oszukał, bo jak spojrzysz na dystrybutor to
    pewnie dojrzysz informację o minimalnej ilości jaką można pobrać z tego
    dystrybutora i wynosi ona zwykle 2 litry. Jest spora szansa na to, że
    przy nalewaniu po litrze albo Ty źle na tym wyjdziesz, albo właściciel
    stacji.

    Komuna nie ma tu nic do rzeczy - dystrybutor jest urządzeniem
    pomiarowym, które ma określoną dokładność odmierzania. Tym większą, im
    więcej się z niego pobiera na jeden raz. Wynika to z faktu, iż w chwili
    rozpoczęcia nalewania pojawia się mniejszy lub większy uchyb, związany z
    mechaniczną bezwładnością układu pomiarowego, nieszczelnością zaworów
    zwrotnych etc.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio