  • Data: 2010-10-15 09:12:48
    Temat: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Od: PaPi <...@...3> szukaj wiadomości tego autora

    > Zadałem proste pytanie - czy jeśli szkoła jest na tyle stabilna, że co
    > roku nic się w niej nie zmienia (oprócz nazwisk dzieci w klasach), to
    > czy naprawdę nie można stworzyć stałego grafiku lekcji tak, by ani sobie
    > ani innym nie utrudniać życia. Może się faktycznie nie da (wytyczne z
    > kuratorium traktowane jak dogmat), ale to trzeba było od razu tak mówić,
    > a nie tłumaczyć, że to nie takie proste.

    Tu nie chodzi o wytyczne kuratorium ile o to, ze w tym roku Pani Zosia z
    matematyki ma male dziecko w domu i musi zwolnic opiekunke o 13, a Pani
    Krysia od biologii daje korki od 16 a drugi "etat" konczy sie jej o 15:30.
    Znamienne jest przeforsowanie kilka lat temu przez ZNP zakazu
    zatrudniania nauczycieli przez firmy zewnetrzne i wynajmowania w
    zaleznosci od potrzeb dla danych szkol.
    I dzieci mialy przez to normalniejszy plan - bo nie chodzilo w nim o
    dobro Pani Krysi i Zosi, i dyrektorzy placili za to co chcieli a nie za
    to co musieli i dziwnym trafem nauczyciel mogl pracowac nie 18 a 40
    godzin tygodniowo.
    Sytuacje powyzsza znam z osobistych doswiadczen mojego kolegi, ktory do
    czasu zakazu prowadzil taka firme z anglistami obslugujac szkoly na wsiach.