eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy? › Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
    <toi8a3$23a3$1@dont-email.me> <63acd518$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    <12cxjbsbp5lf7$.1q5cvuuhc7iy1.dlg@40tude.net>
    <u8rrL.2732942$%q2.2488923@fx15.ams1>
    <1dkeelim7r4n0$.1o1b75cxs5muv$.dlg@40tude.net>
    <pNPrL.1743112$%fx6.277336@fx14.ams1>
    <1...@4...net>
    <jnrsL.2763760$%q2.2431870@fx15.ams1>
    <1h6fmbsn0qwuv$.1hgeppl2qyx0v$.dlg@40tude.net>
    <4OKsL.2764999$%q2.410354@fx15.ams1>
    <1...@4...net>
    Date: Tue, 03 Jan 2023 12:13:07 GMT

    On 2023-01-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No coz - w sprawie cywilnej musisz wszystko udowodnic.
    > Wiec jesli prywatna szkola cos daje, to trzeba wykazac ile konkretnie.
    > Biegly musi spytac absolwentow i usrednic zarobki :-)

    Chyba się nie rozumiemy. Pokazujesz np. fakturę opłat za szkołę. Sąd
    ocenia niepogorszenie sytuacji a nie celowość chodzenia do prywatnej
    szkoły, jazd konnych czy wycieczek na Malediwy.

    > Znacznie latwiej w przypadku pracownika, ktory juz zarabia
    > i ma wysokie stanowisko i zarobki. Ale perspektywy awansu jak wycenic?
    >
    > Za to koszt tej prywatnej szkoly moze byc mało sporny ... brr, dziecko
    > zmarlo, a my tu liczymy sie jak Zydzi :-(

    Prywatna szkoła dziecka, które było na utrzymaniu zmarłęgo rodzica.

    > Nawet jak nie mozna, to mozna rzetelną skladke wyliczyc i klient sam
    > zrezygnuje. Bo nie wiem, czy na badania mozna wyslac, jak sie mlodych
    > nie wysyla :-)
    >
    > No ale ja o regresie - ma czlowiek ubezpieczenie na zycie, wiadomo, ze
    > kiedys trzeba bedzie wyplacic kwote, a tu pech - zostal przejechany
    > na przejsciu. Zmarl na dlugo przed terminem.
    > Nalezy sie regres, nie nalezy, czesciowo nalezy?

    Nie rozumiem do końca co masz na myśli przez ten regres, ale zdaje się
    sama polisa na ogół reguluje co stanie się z chwilą śmierci
    ubezpieczonego.

    > Szkoła miala pod opieką 100% :-)

    Wad wrodzonych też pewnie nie dopilnują. Albo jadu kiełbasianego w kanapce.

    --
    Marcin