eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy? › Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
  • Data: 2022-12-30 15:41:51
    Temat: Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Dec 2022 01:27:54 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    eki-nad-dzieckiem-regulacje-prawne-i-szczegolne-przy
    padki

    > W jaki sposób i gdzie zostaje ograniczona wysokość roszczeń? Chyba nie
    > uważasz, że ubezpieczając np. siebie przed skutkami OC, powiedzmy
    > zalanie mieszkania, do kwoty 10k pln, i powodując zniszczenia na 100k to
    > zalany musi łyknąć wyłącznie 10k?

    Zalanie mieszkania jest jakos wymierne.

    Wartosc nieruchomosci juz mniej, ale normalnie to rozbieznosci nie sa
    duze - moze kilkukrotne.

    A jak Ci dziecko umrze w szkole, to ile sie nalezy?
    10 tys, 100k, 1 mln, 10 mln?

    Albo żona/mąż/dziecko dorosłe/rodzic w wypadku drogowym?

    A masz np informacje, ze ofiara sie ubezpieczyla na zycie
    na kwote 3 mln.

    > To jest raczej pewna kwota
    > gwarantowanej, maksymalnej odpowiedzialności ubezpieczyciela za szkodę,
    > którą spowodujesz, czyli ubezpieczyciel odpowiada do tej kwoty, a nie że
    > Ty odpowiadasz do tej kwoty.

    W przypadku NNW i OC masz oczywiscie racje.

    > Natomiast jesli ubezpieczyciel staje okoniem mimo, że kwota nie jest
    > maksymalna, to się go pozywa i jest to zdaje się nader częsty przypadek.

    W przypadku szkolnym kwoty sa raczej niskie. np 20 tys.
    Wiec ubezpieczyciel chetnie napisze, ze zlamana reka,
    to 5% uszczerbku na zdrowiu i wyplaci 1 tysiąc.

    W przypadku śmierci może chetnie wyplaci cale 20 tys,
    a może z przyzwyczajenia zacznie obnizac.

    No ale to nie zamyka sprawy całej - ile odszkowania powinna zaplacic
    szkola?

    A ile w przypadku trwalego kalectwa?
    Złamie dziecko kręgosłup, trafi na wózek dożywotnio i ile mu sie
    należy?

    Podobnie np z NNW samochodowym - kwoty sa niskie, to moze i chetnie
    wypłacą ... albo i nie, bo wyplacac to oni nie lubia.

    Ale czesto nalezy sie jeszcze wyplata z OC, w jakiej wysokosci?
    Jest ustalona górna kwota, ale poniewaz dosc wysoka, to mozna sie
    dlugo procesowac.

    A przeciez to nie koniec - rodzina moze uwazac ze mąż i ojciec,
    albo żona i matka, jest warty/a co najmniej 10 mln.
    I kwota gwarancyjna nie ma znaczenia - ubezpieczyciel wyplaci do kwoty
    polisy, resztę sprawca.

    J.