eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy? › Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
  • Data: 2022-12-30 14:50:06
    Temat: Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Dec 2022 20:58:24 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Raz jeden tym się zajmowałem i to pod kątem korupcji. Lata temu. Miałem
    > taką koncepcję, że ta prowizja dla dyrektora placówki za ubezpieczenie
    > ponad 99% uczniów, to korzyść majątkowa związana z pełnioną funkcją.
    > Prokuratura nie podzieliła mojego stanowiska i nikt więcej do tego nie
    > wracał.

    Za dobrowolne ubezpieczenie rodziców ... moze i prokurator dobrze
    zadecydował :-)

    > Wydaje mi się, że z OC i NW to ogarnąć odpowiedzialności szkoły się nie
    > uda. OC, to jakby uczeń coś zniszczył.

    Skoro wyplaci jego OC, to szkola juz nie musi :-)

    > Zaś NW, jest niezależne od
    > odpowiedzialności cywilnej szkoły. Natomiast to ziała tak, że większość
    > uczniów nie ogarnia tego, że powinni dostać i z OC szkoły i z NW.

    Rodzicow.

    Ja tylko o tym pisalem, ze kwota dobrowolnego NNW moze wplywac
    na ustalenie wlasciwej kwoty odszkodowania od szkoly.

    A szkola w ogole cos wyplaci? Uczen powiedzmy biegl po korytarzu,
    mimo zakazu, przewrocil sie, zlamal noge - jest tu wina szkoły?

    A na sali gimnastycznej, w czasie gry w kosza czy programowym
    cwiczeniu?

    J.