    From: a...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziecko, alimenty, dom, rozwiedzeni rodzice
    Date: 30 Aug 2004 12:04:03 +0200

    > Jest taka realna sytuacja: małżeństwo rozpoczęło budowę domu.
    > Doprowadziło ją do stanu kiedy dom jest wybudowany, ale w stanie
    > całkowicie surowym. Po tym rozwodzą się. Oczywiście zostają przyznane
    > alimenty płatne do rąk matki. Jest nieuregulowana kwestia domu i działki
    > na której ten dom stoi. I teraz rozważam taką możliwość: ponieważ jeśli
    > doszłoby do sądowego podziału majątku, a mnie nie zależy na trzymaniu
    > części po podziale, chciałbym pozbyć się tej części. Chciałbym to
    > odsprzedać matce córki, ale ponieważ przekroczyłoby to jej możliwości
> [...]

    Nie wiem na pewno, ale wydaje mi się, jeżeli twojej byłej tak bardzo zależy na
    tym domu, to zażądaj sądownie spłaty twojej części budowy i działki - skąd
    weźmie na to kasę - to jej sprawa. W przypadku gdyby nie wywiazała się ze
    zobowiazań, zawsze możesz iść do komornika. Zawsze może go sama sprzedać, jak
    jej nie stać na jego utrzymanie.
    Co do alimentów, to tu nie masz żadnego wyboru - musisz płacić.