  • Data: 2008-01-21 12:42:49
    Temat: Re: Działalnosc szwagra u mnie w domu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    666 pisze:
    > Od powierzchni zajmowanej pod działalność powinienes płacić parudziesięciokrotnie
    wiekszy podatek od nieruchomości.
    > Podobnie może być z gruntem i opłatami z tytułu dzierżawy.
    > Część lokalu powinna być przekształcona za zgodą m.in. powiatowego nadzoru
    budowlanego jako usługowa, ze wszystkimi
    > konsekwencjami (inne normy, okresowe badania np. elektryczne itp. - jesli kogoś u
    Ciebie zabije, pójdziesz do więzienia)
    > Inne są stawki za energię el., wodę, c.o.
    > Możesz wpaść pod VAT.
    > I wiele jeszcze innych znanych powszechnie w PRL-bis "ułatwień dla
    przedsiębiorczości".

    Ale - imho - tylko w przypadku, jeśli działalność faktycznie jest
    *prowadzona* w tym mieszkaniu. Natomiast jeśli jedyny związek jest taki,
    że szwagier tam mieszka i trzyma papiery, natomiast usługi wykonuje u
    klientów, albo ma inne miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, to
    IMHO nic się nie zmieni.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz