    From: "Łukasz" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działalność gospodarcza
    Date: Sat, 28 Oct 2006 14:29:25 +0200

    > Pomylka.
    > Pracodawca odejmuje od tego zaliczke na podatek, ktora przesyla do US:
    > 1475 - 19% x 1475=280zl. Na reke masz: 1195zl.

    To tez chyba nie do konca tak jest.. Znajoma zarabia brutto ( umowa o
    prace ) 1500 zl, natomiast do reki dostaje 1050 zl. Nie uwzgledniam tutaj
    kosztuw pracodawcy ktore sa zwiazane z placeniem polowy skladek
    ubezpieczeniowych pracownika, tylko ta kwote brutto z umowy o prace..

    Teraz napewno wiecej wiem, ale dalej zastanawiam sie nad ewentualnym
    zamknieciem dzialnosci. Biorac pod uwage ze mam znizke, te 30%, to slyszalem
    ze w momencie zamkniecia dzialonosci musze wyrownac roznice. A wiec placac
    np. miesiecznie 250 zl, to 750 (pelna stawka ZUS) - 250 => 500 zl musze
    oddac za kazdy miesiac prowadzenia dzialalnosci na znizce.. Nie wiem czy to
    prawde, moze ktos mnie sprostuje, albo potwierdzi?

    Pozdrawiam!