  • Data: 2005-04-21 10:41:57
    Temat: Re: Dyskryminacja towarów?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik GR napisał:

    > OK, tylko że dla nabywcy marka=jakość.

    Jeżeli nabywca będzie kupować za własne pieniądze, to niech się kieruje
    czymkolwiek, włącznie z kolorem włosów i kształtem nóg pani sprzedajacej
    towar. Jeżeli jednak dysponuje jedyunie pieniędzmi z naszych podatków,
    ma obowiązek przestrzegać prawa.

    > Jeżeli nie będę w stanie dostarczyć końcowemu
    > użytkownikowi (który mi zleca przeprowadzenie
    > przetargu) dokładnie tego, czego ON chce, to mnie
    > zlinczuje. A firma składająca protest nie ukrywa,
    > że właśnie zamierza mi sprzedać inną markę... W
    > majestacie prawa.

    I jeżeli mierzalne parametry opisane w SIWZ są takie same lub lepsze,
    jak "twojej" marki, to sorry...

    > Rozumiem, gdyby na etapie oceny ofert był zakaz
    > dyskryminacji marek. Ale mówimy o etapie ustalania
    > przedmiotu przetargu. Na jakiej podstawie można
    > podważać prawo nabywcy do wyboru marki?
    > Do czego dąży system prawny UE?

    Na podstawie ustawy. Jeżeli organizujący przetarg jest aż tak mało
    inteligentny, żeby wskazać parametry istotne przy zakupie, jego strata.

    Na podstawie UOZP kupuje się samochody (a nie samochody mercedes), wodę
    minelarną (a nie wodę nałęczowiankę) itd itp.

    M.