  • Data: 2024-03-04 19:23:01
    Temat: Re: Dwóch kolejnych psychicznych
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to najwyższy czas, żeby dostał prawidłową diagnozę a nauczyciele
    > wiedzieli co robić. To powinna być robota jego rodziców jakby sie
    > zdawało.

    No ale z jakiś powodów (jeszcze?) jej nie ma. Nie wiadomo czy rodzice
    ściemniają czy go diagnozują czy jest kolejka. Na razie nie ma i już...

    Natomiast co do zasady postępowanie szkoły z takim klientem powinno być
    w sumie niezależne od rodziców delikwenta. Tu akurat współpracują lub
    chcą stwarzać takie wrażenie. W większości przypadków będziesz miał
    roszczeniowych rodziców, których interesuje tylko ich własne dziecko i
    będą pozostałych rodziców (poniekąd w długiej perspektywie słusznie)
    uważać za wrogów. Ja staram się do tego podchodzić racjonalnie więc
    spróbowałem poczytać. Gdzie nie zajrzysz są prawa adha, prawo rodziców
    adhd, obowiązki szkoły wobec adhd a nawet jak za adhd kasę wyrwać;) A na
    forach rodziców dzieci z adhd zwykle narzekanie że inni się uwzieli na
    ich dzieci, które i tak są biedne, więc im się należy.

    > MZ w tym momencie powinna wezwać rodziców, aby go zwineli do domu.

    W sumie... No ale nie przyjdą. Znaczy przyjdą jak będą mogli - oboje
    pracują. Dzieciak ma 2 rodzeństwa - wolę nie wyobrażać sobie co tam się
    w domu dzieje...

    > I nic z tego nie wynika?

    No jak widać. O tym właśnie jest temat:P

    > Bierze jakieś leki?

    Nie sądzę ale nie wiem.

    > Ma jakieś terapie?

    Rodzice twierdzą że tak.

    > Fajnie,
    > że rodzcie współpracujący, ale czy coś robia aby mu i innym pomóc?

    Zakładam że robią co w ich mocy, choćby dlatego że mają w domu mini
    przedszkole w postaci trójki dzieci w tym jedno... no delikatnie mówiąć
    pierdolnięte. Sam bym na ich miejscu robił co się da żeby go ogarnąć.

    > No to nie powinien przebywać z innymi dziećmi skoro je bije a
    > nauczyciele nad tym nie panują.

    No może i nie powinien ale przebywa. To jest standard przy wszystkich
    zaburzeniach psuchicznych (choć ADHD to może na wyrost - to raczej
    zaburzenie rozwoju niż psychiczne). Tak to właśnie działa - coś być
    powinno a tak naprawdę państwo na to w dupie, zapewnia bezkarność i
    niech się bujają sąsiedzi, klasa, nauczyciele...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!