    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dwóch kolejnych psychicznych
    Date: Mon, 4 Mar 2024 08:58:54 +0100
    <us2b2s$5mm$1$pozboju@news.chmurka.net> <FW7FN.44404$dSf.41645@fx15.ams1>
    <us34od$1ui$1$pozboju@news.chmurka.net> <NbbFN.13444$bml7.7649@fx10.ams1>

    >>> dzieciaka. To są zwykle proste podejścia uwzględniające specyfikę

    > Jesli powyzsze jest dla Ciebie oczywiste, to chyba tez powinno być
    > oczywiste ostatnie zagandnienie? Przecież może zaatakować i dużo
    > młodszego dzieciaka. I co, będziesz temu młodszemu doradzał aby
    > zakrzyknął kupą waszmości, kupą (w sensie nie dosłownym rzecz jasna),
    > pobijmy *piiip* czy tez może powinien pójść/krzyknąć po pomoc do
    > nauczyciela? Równie oczywiste jest, że może oberwać niewinny, bo jakby
    > nie oberwał to o czym my tu właściwie rozmawiamy? Sugerujesz ponizej
    > kolegę. Po co, skoro są od tego nauczyciele. Żeby się na nim wyżyć?
    > Zemścić? Do tego się to sprowadzi.

    Sugeruję, że każdy niezależnie od wieku i sytuacji ma prawo bronić swoje
    życie i zdrowie, wszelkimi metodami pozwalającymi zachować jedno i
    drugie. Włącznie z działaniami na szkodę dla nieświadomego swoich
    poczynań agresora. Czy agresor jest świadomy czy nieświadomy swoich
    poczynań. Czy chłodno kalkuluje swoje poczynania, czy robi to
    kompulsywnie, nie ma to znaczenia dla skutków które poczynaniem
    wywołuje. Nad powodami dla których ów dzieciak atakuje inne dzieciaki
    można się pochylać w momencie gdy zostanie obezwładniony przez
    zaatakowanego, kolegę, nauczyciela lub dowolną inną osobę która nie chce
    przyglądać się biernie atakowi. I nie odwracaj proszę ról w tym
    zagadnieniu, jak to robisz w dalszej części posta. Broniący się i
    używający do tego siły nie jest atakującym.

    > Wydajesz się nie rozumiec, że taki dzieciak to nie jest agresor bo chce
    > komuś dla własnej frajdy wpierdolić, a nie panuje nad tym zachowaniem.
    > "Liczyć się"? On niczego nie kalkuluje. To pewnie jak nietrzymanie
    > moczu. Pobij go jak się zsika, na pewno następnym razem sie już nie
    > zsika.

    Ja to rozumiem, tyle, że w sytuacji gdy taki będzie mnie atakował będę
    się bronił dokładnie tak samo, jak by mnie atakował normalny koleś z
    premedytacją. Dlaczego dla metody obrony starasz się różnicować powody z
    których ktoś atakuje i wogóle brać je pod uwagę?

    Gdzie ja proponuję atak?

    PD