  • Data: 2023-11-08 00:33:31
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-11-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z ciekawości - masz jakieś źródełka? Poniekąd w CCTV siedzę ale nie znam
    > wszystkich nowości.

    Bo to jest staroć, nie nowość. Jakieś 15-20 lat temu, jak ceny
    DVR/NVR/kamer były wy...ne w kosmos używałem oprogramowania Zoneminder
    do sklecenia w jedno monitoringu z różnych urządzeń. On tak to właśnie
    zapisywał. Nie było tam co prawda róznych partycji (może istniała taka
    opcja) ale obrazki i dane były faktycznie osobno.

    Przy czym sama idea jest MZ mocno takase i trochę watpie czy jest nadal
    powszechnie stosowana. Wydaje się pasuje bardziej do tamtych czasów,
    gdzie rozdzielczość i ilość klatek na sekundę była duzo mniejsza. Żeby
    to obecnie miało sens, to musiałby być do tego dedykowany system plików
    bez elementu alokacji blokowej (np. działający jak tasma), bo przy
    jakimkolwiek obecnym standardowym (ext4, ntfs, itp.) taki zapis jest
    wysoce nieracjonalny pozostawiając niewykorzystaną część bloku przy
    milionach małych plików.
    Dość powiedzieć, nadal mam część zapisów z tamtych lat, zajmują ca
    350MB, z dużym bólem spakowałem to w jeden plik, a jak duzy jest ten ból
    to widac przy próbie rozpakowania - kilkanaście do kilkudziesięciu
    godzin, aby wydobyć te wszystkie pliczki.

    W dodatku, takie podejście niczego MZ nie gwarantuje w kwestii
    integralności i manipulacji, bo przeciez mozna to zrobić na poziomie
    pojedyńczych plików. Nawet jakby łatwiej. A filmy z kompresja
    międzyklatkową moge mieć przecież sumy kontrolne. Nawet bez tych sum da
    się na pewno stwierdzić czy była ingerencja bo ciąć trzeba albo po
    ramkach P, albo odtwarzać te ramki, co musi byc widoczne.

    --
    Marcin