  • Data: 2023-11-01 18:55:09
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Możesz podkręcić jasność komunikacji? Nie che mi się domyślać i szukać,
    > o jakiego Krystka Ci chodzi.

    Proszę bardzo.

    Krystek to kierowca wzmiankowanego BMW (jaskrawego i głośnego) który
    poruszał się w terenie zabudowanym z prędkością 134km/h. Postulujesz
    jako bezpieczną odległość dwukrotną droge hamowania. W konkretnym
    przypadku krystka w jaskrawym i głośnym samochodzie będzie to jakieś
    2x140 metrów co daje 280m - czyli trochę ponad cwierć kilometra.

    To żeby cię nie jebnął omijając pojazd który się zatzymał żeby cię
    przepuścić. Jeśli chcesz bezpiecznie przejść z dwusekundową separacją to
    musisz się upewnić, ze krystek znajuje się w odległości jakieś 400
    metrów od przejścia i już śmiało można przechodzić. Jednak żeby być po
    bezpiecznej stronie należy przyjąć że nie należy przechodzić przez
    przejście na którym masz pierwszeństwo jeśli w promieniu pół kilometra
    znajduje się jakiś pojazd - to może być krystek, tylko dzisiaj akurat
    jechać mniej jaskrawym samochodem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!