  • Data: 2023-10-30 10:12:00
    Temat: Re: Dura lex, sed lex
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.10.2023 o 05:32, Shrek pisze:
    > NIe mógł, bo BMW zmieniało pas - więc w najgorszym wypadku zmieniali go
    > jednocześnie. Jeśli obaj z lewego, to oczywistą jest wina tego z tyłu.
    > Jeśli z prawego to kia miała pierwszeństwo. Jeśli cały czas jechała
    > środkoweym... nie nie ma wielu możliwości - są trzy i w każdym przypadku
    > kia nie jest niczemu winna.

    Błądzisz moim zdaniem próbując dochodzić do tego, kto tam miał
    pierwszeństwo. Przede wszystkim wiele wskazuje na to, że KIA ne powinna
    jechać w ogóle lewym pasem, bowiem te położone bardziej po prawej są
    puste. Tak przynajmniej można wnioskować o już nie raz linkowanym w tym
    wątku filmiku. To wykroczenie. Podobnie jak przekroczenie prędkości
    niestety w Polsce częste i samo w sobie nie powodujące jakiegoś
    poważnego zagrożenia. Często widuję takich kierujących, którzy ustawiają
    tempomat na 140 km/h i jadą lewym pasem ustępując nadjeżdżającym z tyłu
    "na życzenie".

    Po za tym nie wiemy, czy KIA przed zajęciem prawego pasa włączyła
    kierunkowskaz i UPEWNIŁA SIĘ, ŻE PAS TEN JEST JESZCZE WOLNY. Tu
    oczywiście tłumaczy trochę ponadprzeciętna prędkość BMW, której KIA
    mogła się nie spodziewać, ale mimo wszystko powinna przynajmniej
    próbować. Już pisałem, że ja mam to przemyślane i jak widzę takiego
    szarżującego na mnie od tyłu, to nie zmieniam pasa, dokąd on się
    prędkością ze mną nie zrówna. Po prostu to bezpieczniejsze. Inna sprawa,
    że nie mam nawyku trzymania się lewego pasa, ale czasem kogoś wyprzedzić
    trzeba. Natomiast nerwowe zmienianie pasa, bo jakiś oszołom błyska,
    trąbi i macha rękami często kończy się nieporozumieniem, bo on
    zdenerwowany moim nie dość -w jego ocenie - działaniem może chcieć
    wykorzystać ten pas obok po prawej i spotkamy się tam. Jeśli zacznie z
    bliską mnie prędkością, to już łatwiej to ogarnąć.

    Po trzecie w ogóle nie wiemy, czy zmiana pasa przez KIA miała związek z
    nadjeżdżającym BMW. Jeśli BMW jechało 300 km/h, to zbliżało się ze
    względną prędkością blisko 100 metrów na sekundę. Jak daleko wstecz
    patrzysz? Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale czy aż pół kilometra?
    No bo jak nie, to KIA mogła zmieniać pas, bo ten po prawej był wolny
    (jak się jej wydawało). Rzucił okiem - był wolny. Włączył kierunkowskaz,
    zaczął zmieniać pas. W tym czasie "nadleciało" BMW. I tu nie jest
    wówczas w ogóle problemem, kto ma pierwszeństwo, bo po prostu BMW nie
    ogarnia i wali w poprzedzający go pojazd. Tu w ogóle nie ma co się
    zastanawiać nad pierwszeństwem, bo nawet, jak KIA nie miała by
    pierwszeństwa, to nadal nie uprawnia BMW do uderzenia w niego.

    Moim zdaniem BMW było tego rodzaju użytkownikiem drogi, który liczy na
    ostrożność innych. Liczy na to, że w swoim własnym dobrze pojętym
    interesie będą wszyscy mu zjeżdżać, bo gołym okiem widać, że kierujący
    niezbyt mądry. Tacy użytkownicy wyprzedzają "na trzeciego",
    zapierdzielają z nieadekwatną prędkością, wjeżdżają na "wczesnym
    żółtym", albo "już na żółtym", bo przecież zawsze powinien być margines.
    I to się udaje, bo większość użytkowników dróg jeździ ostrożnie. Aż do
    czasu, gdy albo trafią na podobnego sobie i skasują się marginesy
    bezpieczeństwa, albo trafią na kogoś w słabszej kondycji, zmęczonego,
    rozproszonego, który po prostu zagrożenia na czas nie zidentyfikuje.

    Dlatego też powinno się takich "cwaniaków" eliminować z ruchu, zanim
    narobią szkód. Temu służy ograniczanie prędkości, czy patrole RD
    obserwujące ruch.
    --
    (~) Robert Tomasik