  • Data: 2006-01-25 21:19:06
    Temat: Re: Druki ZUS a odpowiedzialnoś za fałszywe zeznania?
    Od: "trojden" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dr84gk$fn4$1@inews.gazeta.pl...

    > odpowiedzialność
    > orzeczenie
    > za
    > własnej
    >
    > Mowa o §6 tego artykułu, a tam mowa o oświadczeniach, a nie
    > zeznaniach. W dawnym kodeksie karnym nie było tego oświadczenia i 247
    > ówczesnego kodeksu nie wchodziło rachubę.

    Jak wynika z w/w orzeczenia SN (Uchwała SN w odpowiedzi na zapytanie Sądu
    Okręgowego, I KZP/99) Konstrukacja paragrafu 6 oznacza odpowiedzialność za
    oświadczenia złożone wyłącznie w 3-ch POSTĘPOWANIACH: KPA (art 75par2),
    Ordynacja Podatkowa (art180 par2) i Kodeks Celny (art.262) gdyż tylko tam
    USTAWA zezwala na przyjęcie oświadczenia pod sankcją art 233KK. Natomiast
    składanie deklaracji quasi urzędowej nie jest oświadczeniem składanym w
    żadnym "postępowaniu". Takie też było uzasadnienie uchwały SN w sprawie
    dotyczącej deklaracji celnej na której przed podpisem petenta widniało
    ostrzeżenie o odpowiedzialności karnej z art 233par1 KK. Jak wspomniałem
    uchwała jednoznacznie stwierdza brak przestępstwa w takiej sytuacji gdyż
    organ odbierający oświadczenie nie jest ustawowo do tego uprawniony. Co
    więcej SN stwierdza że takie formułki o odp. karnej można spotkać bardzo
    często na różnych drukach urzędowych ale nie mają one mocy prawnej. Więc
    reasumując nadal zastanawiam się czy w przypadku złożenia druku ZUS byłoby
    inaczej?