    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Drugie imię
    Date: Sun, 17 Jul 2011 13:36:46 +0200

    W dniu 17.07.2011 13:09, Sebastian Biały pisze:

    > A więc nie wyjaśniają jaki jest cel drugiego imienia.

    To przyjmij, że cel kulturowy.

    U mnie ludzie z jednym imieniem wywołują wrażenie kalekości i im
    współczuję. Gdy z kimś zawieram bliższą znajomość zawsze chcę poznać
    pełne imię i jak ktoś mówi, że ma tylko jedno, to zawsze mi go jakoś żal
    i jakoś tak czuję, że go skrzywdzono.

    W ogóle nazewnictwo jest ściśle związane z kulturą. Np. amerykanie
    nadają dowolne imiona i żyją normalnie z nawet mocno zakręconymi. W
    Polsce natomiast jest silne dążenie do eliminacji imion. Już nie tylko
    to, że prawo pozwala nadawać tylko tradycyjne imiona z ,,imiennika
    świętych'', to jeszcze sporo tych imion wymiera, bo są rzadko używane, a
    jak są rzadko używane, to od razu się kojarzy, że brzydkie. Więc imiona
    się zawęziły do grupki może 10-20 używanych i tyle. A jak ktoś da
    jakiejś rzadsze imię to od razu dziwak i ,,krzywdę dziecku robi''. A mi
    się np. bardzo podobają wymarłe imiona takie jak Gertruda czy Gerard.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek