    From: "Rafal" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Drogówka "śledzi" i kumuluje wykroczenia...
    Date: Fri, 13 Feb 2009 10:49:01 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > To dopiero byłoby bez sensu. Możnaby np. wybijać szyby na przystanku bo i
    > tak byłaby za to jedna kara, powiedzmy 1500 zł grzywny.

    No i kara będzie jedna. CO innego odszkodowanie - to będzie za każdą uszkodzoną
    sztukę

    > Czasem tak robią. To zależy od indywidualnej oceny.

    Nie do końca. Są określone powinności policjantów i tego się muszą trzymać

    > Powtórzę - kontratyp.

    Nie ma tu nic do rzeczy. Wyłącza odpowiedzialność policjantów np za
    przekroczenie prędkości przy doganianiu delikwenta, ale wątpię aby wyłączył
    takową gdy wqidać na VR że mogą zatrzymać, ale oni nadal jadą (przekraczając
    przepisy, bo nie są pojazdem uprzywilejowanym w ruchu) czekając na kumulację.
    Oczywiście jeśli zarejestrują n przewinien na kumulację, to kierowca będzie
    ukarany za nie. Ale - jeśli kierowca sprytny, może oskarżyć kierowcę takiego
    radiowozu u złamanie przepisów (bo "polowanie" nie powinno mieć miejsca, i nie
    uzasadnia przekraczania przepisów przez radiowóz), a nnagranie VR wskazać jako
    dowód. I był w PL przypadek ukarania policjanta przez SG właśnie na podstawie
    nagrania VR za bezpodstawne polowanie. Odbilo sie to glosnym echem w
    wewnętrznym magazynei policyjnym gdzie ten mocno rozgoryczony funkcjonariusz
    sie wypowiadal, nie wiem, byc moze cos tam jeszcze bylo o czym nie napisali,
    ale ten wyrok to dosc ciekawy precedens i zapewne kunel zimnej wody na
    rozgrzane glowy mysliwych w radiowozach.
    NIe popieram piractwa na drodze, ale przepisy obowiazuja wszystkich - również
    policjantów a nie tylko kierowców

    > Dlatego też jak ktoś stwarza naprawde duże zagrożenie to zatrzymują go od
    > razu. Przykładów jest wiele, choćby ostatni z gościem co jechał pożyczonym
    > ferrari. Zatrzymali go od razu jak tylko zdołali dogonić :)

    > Nie istnieje.

    O dopuszczeniu bądź nie dowodu decyduje zawsze sąd, a "owoce zatrutego drzewa"
    (bezprawnie zdobyte dowody) akurat w tym przypadku nie mają miejsca, zresztą
    nawet gdyby, to jest spór w doktrynie jak je traktować i sędzia zawsze będzie
    traktował taki przypadek wg swojego oglądu.

    > No właśnie - logika myślenia Cie zgubiła, to jest prawo.. :)

    Fakt. wśród prawników logiki nie należy szukać :P