    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga - kto odpowiedzialny.
    Date: Tue, 25 Aug 2009 06:19:32 +0000 (UTC)
    <2...@b...poznan.pl>
    <4...@n...lechistan.com>
    <2...@b...poznan.pl>
    <n...@n...lechistan.com>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Tym, że domagasz się, żeby znaki myślały i uważały za ciebie i innych
    > uczestników ruchu.

    przede wszystkim za innych - nie chce stac sie ofiara mało doswiadczonego
    kierowcy. Ale kto wie - moze mnie tez taki znak uratuje.

    > Patrz wyżej.

    ok, oby wszyscy sprawiali wlasnie takie niebezpieczenstwo na drodze -
    domaganie sie znaków.
    > [ciach]

    > W takim razie wszędzie jest niebezpiecznie i należy cały kraj obstawić
    > znakami "Inne niebezpieczeństwa", bo praktycznie w każdym miejscu
    > kiedyś było jakieś "zdarzenie drogowe" ;)

    jasne.
    praktycznie w kazdym miejscu zdarzyło sie kiedys jakies zdarzenie i w tym
    miejscu były co najmnije 4 wypadki przez pol roku to dokładnie taka sama
    sytuacja.
    Brawo!

    > [ciach]

    > A widzisz.

    widze. Zawsze twierdziłem, ze generalnie znaków jest za duzo - mozesz sobie
    przejrzec moje posty kilka lat wstecz.

    > [ciach]

    > Taka, hmm, proteza.

    no i?

    > "Nagle"? Były sobie dwie drogi. Os samego ich początku nie było na
    > nich żadnego znaku określającego pierwszeństwo. W którymś miejscu się
    > przecinają.
    >
    > Tak trudno zrozumieć?

    nie, po prostu dotyczy miejsc o tak małym natezeniu ruchu (bo gdzie
    zaczynaja sie drogi - przewaznie na jakis osiedlach, na drodze "z ostatnim
    domem) ze wlasciwie trudno w ich kontekscie rozpatrywac jakiekolwiek
    sytuacje dorgowe.
    Ale ok - dokładnie to sa miejsca, gdzie mozna powiedziec o skrzyzowaniu bez
    zadnego znaku.

    > A czy ty możesz wreszcie zrozumieć, że masz pretensje do zarządcy
    > drogi o to, że jakiś debil nie potrafi jeździć i wylatuje na zakręcie
    > na innych ludzi?

    nie, absolutnie nie mam pretensji do zarzadcy ze ktos nie umie jezdzic.
    Ja nawet nie mam pretensji ze nie przewidział, iz to miejsce moze byc
    potencjalnie bardziej niebezpieczne niz cała pozostała czesc tej trasy.
    Mam natomiast pretensje (choc lepiej byłoby powiedziec - nie podoba mi sie
    - pretensje to za duzo powiedziane - przynajmniej na razie) ze nie
    zareagował, kiedy juz empirycznie okazało sie ze to miejsce z jakiegos
    powodu jest bardziej niebezpieczne niz inne.

    > No to pomóż mu wydoić ile się da od ubezpieczyciela sprawcy zdarzenia.

    a jak by zginał, to pociesz zone, tak...?
    Super logika.

    > Wypisując brednie o rzekomej winie drogi możesz spowodować, że
    > ubezpieczyciel się wypnie i odmówi wypłaty odszkodowania, bo przecież
    > "pana kolega sam twierdził, że to wina drogi, a nie naszego klienta".

    tak, to zawsze jest wina drogi, przeciez jakby jej tam nie było...

    > [ciach]

    > Nie. Skutki w postaci wypadków powodują najczęściej ludzie, którzy nie
    > potrafili dostosować prędkości do możliwości drogi, pojazdu oraz
    > swoich własnych umiejętności albo zwyczajnie nie patrzyli, dokąd jadą
    > (bo np. odebrali "szalenie ważny" telefon).

    de facto napisalismy to samo.

    > Działaj dalej - za twoją niedźwiedzią przysługę wszyscy poszkodowani w
    > wypadkach serdecznie ci podziękują...

    ???
    dalej o tym ubezpieczycielu?
    nie rozsmieszaj mnie.

    > [ciach]

    > To właśnie JEST meritum twojego problemu: domagasz się konkretnych
    > instrukcji i precyzyjnych gwarancji, a to jest niemożliwe. Po to masz
    > mózg, żeby analizować warunki na bieżąco i wyciągać wnioski oraz
    > zachowywać zdrowa dozę "paranoi drogowej" (nie ufaj innym, drodze, ani
    > nawet samemu sobie). Ruch drogowy to nie jest program o ściśle
    > określonych parametrach. Gdyby tak było już dawno po drogach
    > jeździłyby w pełni automatyczne samochody.

    hmm, chyba mi sie znudziło, skoro do teraz nie zrozumiałes o czym ja pisze.

    > Niezachowanie bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu -
    > łaskawie zapoznaj się wreszcie z obowiązującymi przepisami!

    tak jak powiedziałem:
    Z niecierpliwoscia czekałbym na takie wezwanie.
    mozemy sie nawet umowic, ze dam sie sfilmowac.
    Tak z ciekawosci - jaki odstep cie denerwuje? 6 metrów? 10?

    > Wnoszących, wnoszących - dla osoby inteligentnej. A nie dla maszynki,
    > która musi dostać dokładny program, żeby go potem bezmyślnie wykonać.

    co mam powiedziec, argumnetowi "bo tak" zawsze przeciwstawiam argument "bo
    nie".

    > Właśnie bardzo adekwatne. Różnica jest jedynie w skali.

    no tak, natezenie ruchu nie ma przeciez zadnego znaczenia.

    > Tylko mi.

    Nawet tobie nie.
    Zreszta - jakie miałoby to znaczenie - przeciez ty uzywasz mozgu, czytasz
    dorge - nic by ci na tym zakrecie nie groziło.
    A w razie czego odebrałbys kutasowi, co nie umie opanowac pojazdu, prawo
    jazdy.

    > Mam dość dyskusji z tobą, zakłamana mendo.
    > *plonk*

    czyli z polskiego na nasze - skonczyły mi sie argumenty.
    Całe szczescie - tez zaczynało mi sie nudzic.