  • Data: 2009-08-24 16:16:18
    Temat: Re: Droga - kto odpowiedzialny.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Jacoj pisze:

    > Powiedz staruszce, że nie zachowała należytej ostrożności i to z tego
    > powodu wywinęła orła na chodniku przed twoją posesją łamiąc sobie
    > biodro, a nie dlatego, że nie odśnieżyłeś chodnika...

    Primo: obowiązek odśnieżania chodnika jest w przepisach. Będziesz miał
    OC, to zapłaci ubezpieczyciel.

    Secundo: nie mam chodnika, tylko samą drogę gruntową, która zresztą nie
    jest moja (ani gminy), tylko tego, który działki sprzedawał - jego
    problem ;->

    Tertio: przy roszczeniach cywilnych osoba domagająca się odszkodowania
    musi wykazać winę (np. zaniedbanie) osoby, od której domaga się
    odszkodowania - jeśli poszła zaraz po np. opadach śniegu i fiknęła zanim
    Ty wróciłeś z pracy, to w sądzie IMHO się wybronisz. Gorzej, jeśli byś
    nie zadbał o chodnik przez kilka dni...

    > Nie ma to jak równośc wobec prawa: na ulicy drodze winny kierowca,
    > na chodniku zawsze właściciel...

    Wiesz, jest pewna różnica w skali prac - odśnieżenie chodnika przed
    przeciętną posesją to godzina-dwie roboty dla jednej osoby z ręczną
    łopatą. Zamiast na siłownię pójdziesz sobie poćwiczyć na powietrzu.

    Odśnieżenie całej sieci gminnych dróg jest logistycznie dużo większym
    wyzwaniem.