eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDroga - kto odpowiedzialny. › Re: Droga - kto odpowiedzialny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Damian Skrycki <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga - kto odpowiedzialny.
    Date: Fri, 21 Aug 2009 13:28:54 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 49
    Message-ID: <h6m0du$c1f$1@inews.gazeta.pl>
    References: <1...@b...poznan.pl>
    <h...@n...lechistan.com>
    <1...@b...poznan.pl>
    <h6jg5g$m5j$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <2...@b...poznan.pl>
    <h6lhs5$bc5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: gbq146.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1250854142 12335 83.12.42.146 (21 Aug 2009 11:29:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 21 Aug 2009 11:29:02 +0000 (UTC)
    X-User: skrycki
    In-Reply-To: <h6lhs5$bc5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:603597
    [ ukryj nagłówki ]

    cyklista pisze:
    > Użytkownik Budzik napisał:
    >> Osobnik posiadający mail ...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    >> następuje:
    >>
    >>>>>> - bardzo grozne miejsce, łuk drogi, podczas remontu poltora roku
    >>>>>> temu zle wyprofilowany, stosunkowo częste wypadniecia z drogi w
    >>>>>> tamtym miejscu (w tegorocznej zimie przynajmniej 4 razy)
    >>>>>> - łuk ze strony ktora bardziej wyrzuca w ogole nie oznaczony (brak
    >>>>>> ograniczenia predkosci, znaku - uwaga ostry zakret - NIC)
    >>>>> Ale ten łuk jest jakoś niewidzialny?
    >>>>>
    >>>> tak. Wyglada na bardzo łagodny, ale, co zreszta napisałem powyzej, ze
    >>>> wzgledu na złe wyprofilowanie drogi bardzo wyrzuca na zewnatrz.
    >>>> Przez to pomimo tego, iz jest to normalna droga z dopuszczalna
    >>>> predkoscia 90km/h, tam trzeba zwolnic do 70 w dobrych warunkach.
    >>>> Jadac z drugiej strony do 80 ale z drugiej strony oznaczenie jest.
    >>>>
    >>> Teraz postawią tam ograniczenie do 40 i misie będą miały dobre miejsce
    >>> do suszenia.
    >>>
    >> Moim zdaniem to byłby całkiem dobry znak.
    >> 40 ale tylko zima w przypadku oblodzen.
    >> A tak wystarczy info o ostrym zakrecie, ewentualnie 70.
    >>
    >>
    >
    > Tylko jest jeden problem, nie ma znaku ograniczenia prędkości
    > obowiązującego tylko w zimie, w przypadku oblodzeń :-) , i jak postawią
    > 40 to pojawi się znowu ktoś piszący że w doskonale widocznym miejscu z
    > łagodnym zakrętem postawiono ograniczenie do 40 jak tam spokojnie można
    > jeździć 70 :-), i że policja zamiast ścigać piratów drogowych czai się w
    > krzakach z suszarką. Jeśli postawią tam 70 to tez znajdzie się parę osób
    > którzy wylecą z zakrętu po deszczu, śniegu itp.. i znowu będą pisać jaka
    > to policja niedobra bo przecież oni jechali tyle ile pozwalał znak.
    >
    > ps. nie istnieje również znak informujący o ostrym zakręcie :-)
    Jest to do zrobienia tylko koszty będą dość wysokie.
    Potrzeba:
    powierzchni zrobionej z diód LED, tzw znak o zmiennej treści.
    czujników mierzących temperaturę
    sterownika z odpowiednim programem sterującym tym co się wyświetla na znaku
    prądu.

    Drugi problem to to że jednorazowo można prędkość obniżyć o maks. 30 km/h

    przykład dla drogi z Vmax = 90 km/h, by prędkość była ograniczona do
    40 km/h w wybranym miejscu, należy najpierw należy postawić znak
    obniżający ją do 70 lub 60 km/h następnie do 40 km/h, a to wymaga miejsca.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1