    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dowolność licencji
    Date: Thu, 18 Apr 2002 10:06:47 +0200

    news:siqrbugjen0pcubv7j7d11l1i4l6bfjb5p@4ax.com...

    > czy licencjonowanie może zakładać pełną dowolność, w tym także
    > sprzeczną z typowym prawem? Bo np. wiadomo, że na towary jest

    Licencja nie jest towarem, ani usługą. Pozwala jedynie na używanie czegoś
    (czy to jest logo czy program komputerowy czy też coś innego).

    > Jak sprzedawać oprogramowanie na zasadzie licnecji właśnie?
    > Czy mam pisać na fakturze ,,Licencja na program X''? czy też ,,program
    > X"?

    To zależy co chcesz sprzedać. Jeżeli chesz, by klient miał prawo używac
    program, to udzielasz licencji. Jeżeli chcesz sprzedać program np. jakiejś
    firmie programistycznej, tak aby miała prawo udzielać na niego licencji,
    rozwijać, modyfikować a Ty chcesz o tym programie zapomnieć to sprzedaj go i
    przenieś prawa autorskie (przynajmniej te zbywalne).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775