eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo "Doręczenie" przesyłki poleconej, a ograniczenie wolności. › Re: "Doręczenie" przesyłki poleconej, a ograniczenie wolności.
  • Date: Fri, 24 Aug 2012 22:22:17 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Doręczenie" przesyłki poleconej, a ograniczenie wolności.

    W dniu 24.08.2012 21:57, dK pisze:

    > A teraz POWAŻNE pytanie do znawców tematu. jak uniknać konsekwencji np.
    > nieodebranego wezwania do Urzędu Skarbowego choć odebranego zgodnie z
    > adnotacją na awizo w sytuacji gdy zaplanowałem sobie urlop trzytygodniowy
    > (zakładam, ze moje prawa człowieka i konstytucja tegoz państwa nie broni mi
    > tego), a dzień po wyjeździe ląduje w mojej skrzynce pierwsze awizo, potem
    > drugie z ostatecznym terminem na tydzień przed powrotem z tegoż
    > realizowanego zgodnie z założonym planem urlopu?

    W ustawie o ewidencji ludności jest stosowna procedura zgłoszenia wyjazdu.

    Inna sprawa, że na tę ustawę wszyscy leją... niestety włącznie z urzędem
    skarbowym.

    Niestety mamy prawny idiotyzm z powodu istnienia przepisu ignorowanego
    od lat przez wszystkich z organami państwowymi włącznie.

    Dlatego od dawna powtarzam, że skoro istnieje już ten obowiązek
    meldunkowy, to urzędy (z sądami włącznie) powinny mieć psi obowiązek
    korzystania z aktualnych danych meldunkowych. I skoro ktoś zgłosił swój
    czasowy wyjazd, to korespondencja powinna być kierowana na wskazany
    adres "do korespondencji".

    Bo chyba nie oczekujesz, że urząd czy sąd miałby czekać np. rok na twój
    łaskawy powrót z podróży dookoła świata, hmm?