    Date: Tue, 07 Jan 2014 09:49:39 +0100
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Doręczenia korespondencji sądowej na wesoło

    W dniu 2014-01-04 21:27, Andrzej Lawa pisze:

    > Ja tam mam nadzieję, że PP uda się skutecznie odwołać.
    >
    > Wiele złego się mówi na PP, ale z własnego doświadczenia wiem że jej
    > doręczyciele, zwłaszcza ci z większym stażem, dają z siebie więcej niż
    > uzasadniałyby tylko finanse.
    >
    > Pracuję w budynku, gdzie jest sporo różnych firm, a co gorsza wszyscy
    > traktują ten budynek jako "budynek urzędu skarbowego" i adresaci są
    > często bardzo ciekawą zagadką (np. imię, nazwisko, ulica i numer budynku
    > - i tyle... zgaduj, z jakiej firmy).
    >
    > Listonosze z PP naprawdę się starają, a z InPostu kiedyś przychodziła
> [...]

    Niestety i ci z Poczty są dziwni i ci z InPostu nie lepsi (kwestia
    szczęścia), a najgorszy jest przepis, że nieodebrane w odpowiednim
    terminie przesyłka traktowana jest jako przesyłka doręczona. A ja czasem
    sie zastanawiam jak mogłem jakąś przesyłkę odebrać, skoro nie otrzymałem
    awizo... A zdarzało się, że awiza z poczty przychodziły kilka dni po
    odebraniu przesyłki (czekałem na przesyłkę, wiedziałem, że ma przyjść, i
    miałem szczęście był w systemie śledzenia uaktualniany stan, więc
    odebrałem po tym jak stanz zmienił sie na awizowany, kwestia taka, że
    awizo do tej przesyłki w skrzynce wylądowało kilka dni po odebraniu
    jej....). Pisma sądowe, jesli przychodzą zwroty winny być dostarczane
    przez komornika, bo dziwnym trafem, podczas rozprawy nie potrafi się
    namierzyć osoby, której coś się zarzuca, a jak zaocznie zapadnie wyrok,
    to nagle komornik znajduje odpowiednią osobę.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl