  • Data: 2008-08-09 13:43:48
    Temat: Re: Domena w promocji i regulamin
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    januszek pisze:

    > Jak znam życie to Sąd nie będzie wnikał w nic po za tym czy zapłaciłeś
    > czy nie zapłaciłeś. Ale o to to już pytaj Liwiusza ;)

    Sąd zapewne nakaz zapłaty by wydał. Zwykle wydaje nawet wtedy, gdy na
    poparcie roszczenia powód nie przedstawia dowodów. Od ewentualnej jej
    listy zależy, jak trudno będzie obalić nakaz.

    Jeśli dowodów nie ma, to się pisze sprzeciw, w którym nie uznaje się
    roszczenia i sprawa będzie wygrana.

    Jednak tutaj dowodem będzie między innymi regulamin, na który
    uczestnik się zgodził. Zadaniem klienta zatem będzie przekonać sąd i
    znaleźć dowody, że pewne klauzule w nim zawarte są jednak niezgodne z
    obowiązującym prawem. Sąd już od jakiegoś czasu stosuje zasadę
    kontradyktoryjności, co oznacza że strona we własnym interesie powinna
    przedstawiać dowody na poparcie swoich tez. Sąd niczego z urzędu nie
    będzie za stronę poszukiwał i myślał (tak w skrócie).

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz