    Date: Tue, 15 Jun 2010 18:04:12 +0200
    From: Jan <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dokumenty w urzedzie

    VoyteG pisze:

    > w tej ustawie co Janek zaproponował (thks przy okazji) o "Ustawa o
    > narodowym zasobie archiwalnym i archiwach "
    > czytamy:
    > Art. 1. Materiałami archiwalnymi wchodzącymi do narodowego zasobu
    > archiwalnego, zwanymi dalej
    > "materiałami archiwalnymi", są wszelkiego rodzaju akta i dokumenty,
    > korespondencja, dokumentacja
    > finansowa,(...) mająca znaczenie jako źródło informacji o wartości
    > historycznej o działalności Państwa Polskiego, jego
    > poszczególnych organów i innych państwowych jednostek
> [...]
    3. W odniesieniu do organów posiadających archiwa wyodrębnione nie ma
    zastosowania przepis ust. 2,
    oraz co będzie obowiązywać od 1 stycznia 2011 roku:

    2a.[6] Przepisów ust. 2 nie stosuje się do:

    1) organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów
    obsługujących te organy i związki;

    2) organów powiatu i starostw powiatowych;

    3) organów samorządu województwa i urzędów marszałkowskich;

    4) organów zespolonej administracji rządowej w województwie i
    urzędów obsługujących te organy.

    2b. Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw
    administracji publicznej oraz ministra właściwego do spraw kultury i
    ochrony dziedzictwa narodowego, określi, w drodze rozporządzenia, dla
    organów i związków międzygminnych, o których mowa w ust. 2a:

    1) instrukcję kancelaryjną określającą szczegółowe zasady i tryb
    wykonywania czynności kancelaryjnych w urzędach obsługujących te organy
    i związki;

    2) sposób klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji w formie
    jednolitych rzeczowych wykazów akt;

    3) instrukcję w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów
    zakładowych określającą w szczególności zasady i tryb postępowania z
    dokumentacją w archiwum.

    2c. W rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 2b, należy uwzględnić
    potrzebę zapewnienia jednolitego sposobu tworzenia, ewidencjonowania i
    przechowywania dokumentacji w różnej postaci, w tym elektronicznej, oraz
    jej ochrony przed uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą.