  • Data: 2020-12-13 13:35:10
    Temat: Re: Do ćwiczeń czy do zabawy?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.12.2020 o 04:31, RadoslawF pisze:

    > Nie do końca. Kuriozalny wymóg posiadania kwitu na zakup czarnego
    > prochu to wymysł twoich umundurowanych kolegów.

    To Policja może w tym kraju stanowić prawo?

    > Bo mimo że sejm nie uchwalił wymogu posiadania pozwolenia na
    > posiadanie czy używanie czarnego prochu to milicyjna mafia
    > wymaga od sprzedawców spisywanie kupujących z Europejskiej
    > Karty Broni.

    Po pierwsze, jakby Sejm był uprzejmy precyzować dokładnie, co ma na
    myśli, to by nie było prawa "powielaczowego".

    > Sąd najwyższy potwierdził że pozwolenie na posiadanie czarnego prochu
    > nie jest wymagane.
    > https://trybun.org.pl/2015/08/06/nie-jest-wymagane-p
    ozwolenie-na-posiadanie-czarnego-prochu/

    Tylko to jest nie na temat. Nikt nie mówi o posiadaniu, tylko o zakupie.
    Przykładowo. Większość policjantów posiada legalnie broń służbową i
    legalnie posiada do niej amunicję. Po mianowaniu do służby stałej
    generalnie każdy policjant broń ma w domu. Ale nie mogą sobie w sklepie
    kupić paczki amunicji, by potrenować. Mogą ją legalnie posiadać.

    W tym konkretnym wypadku skopano ustawę o obrocie (...) nie wpisując
    tam, że sprzedawca ma obowiązek sprzedaży amunicji na podstawie
    zezwolenia - o ile jest ono wymagane. Z tego co wiem miało dojśc do
    zmiany również ustawy o broni i wprowadzenia obowiązku rejestracji
    czarnoprochowców, ale jak to u nas tamtą ustawę zmienili, a tej nie i
    mamy bajzel.

    --
    Robert Tomasik