  • Data: 2003-01-19 18:38:56
    Temat: Re: Do Sandry i Dodo
    Od: t...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Nie jestem prawnikiem, ale osoba ktora zna podobna sytuacje z swoich wlasnych
    doswiadczen. B. rzadko pisze na grupe, ale czytam p.s.c codziennie.
    Ja oczami dziecka ogladalem _bardzo_podobna_ sytuacje jak opisana przez Ciebie.
    Matce sie wybacza - tak - to prawda, wybaczylem ... ile lat minelo ... tego
    lepiej nie napisze.
    Teraz oczami doroslego mezczyzny ogladam w _identycznej_ (jak Twoja, no moze
    jeszcze trosze bardziej skomplikowana) sytuacji moje dziecko. Bylej zonie
    zniszczenia mojej wiezi z dzieckiem nie potrafie na razie wybaczyc.

    Sandra i Dodo, Kudłaty rowniez, niestety (lub stety) maja racje. Sandra jest
    znana na grupie i choc nie zawsze zgadzam sie z tym co pisze (nie mowie tu o
    aspektach prawnych - bo na tym sie nie znam kompletnie - tylko o moralnosci i
    ludzikim podejsciu) - tu jednak zobiore nawet glos - bo byc moze cos cie to
    nauczy.

    Dziecko, jego dobro - powinno byc dla Ciebie najwazniejsze. To Ty powinnas
    odpowiadac za/zapewniec dobre (normalne - czyli jak najbardziej _naturalne_)
    kontakty z ojcem. Dziecko, szczegolnie male patrzy rowniez na kontakty z matki
    ze swoim tata, na waldka rowniez. Ty powinnas Tworzyc wlasciwe relacje w tym
    domu i dbac o wiez ojca z dzieckiem oraz o to by nie_bylo_sfrustrowane. Wierz
    mi to bardzo latwo zerwac ... a powiazac potem jest bardzo trudno.
    Twemu dziecku jest potrzebny ojciec ... wlasnie jak jest chore. To ze wczesniej
    nie bylo potrzeby mieszania do tego sadu, a teraz juz jest tez o czyms
    swiadczy - zapytaj siebie sama co sie zmienilo.

    Dwie prawdy ktorych nauczylo mnie zycie:
    1. On (waldek) - moze kiedys od ciebie odejsc - dziecko - zawsze bedzie z Toba
    (zawsze bedzie twoje i ojca)
    2. Nic nie potrafi wrocic straconych lat i braku kontaktow. Ojciec tez chce (i
    ma prawo, chyba :)) opiekowac sie dzieckiem jak jest chore, itd ...

    pozdrawiam -

    i zycze przeanalizowac sytuacje raz jeszcze
    faktycznie EOT - jesli masz ochote na dalszy rozwoj - proponuje pl.soc.rodzina

    Treaty.