  • Data: 2010-04-08 08:29:14
    Temat: Re: Dług od osoby prywatnej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jureq pisze:

    > Zgoda.

    > A tu brak zgody.
    > Brak zawarcia umowy na piśmie nie powoduje, że staje się nieważna.
    > Jedynym skutkiem jest, że w sądzie nie będzie jej można dowodzić za
    > pomocą przesłuchania świadków ani przesłuchania stron. Dowodem będzi
    > tutaj jednak ten przelew. Dodatkowo przesłuchanie świadków lub stron
    > będzie możliwe gdy fakt zawarcia umowy zostanie uprawdopodobniony za
    > pomocą pisma. Tym pismem może być wydrukowane potwierdzenie przelewu lub
    > wyciąg bankowy. Spotkałem nawet komentarze wskazujące, że w art. 720. §2
> [...]

    Ale o jakich świadkach mówisz? Sądzisz, że ktoś nie zadbał o pisemną
    umowę, a zadbał o to, aby świadkowie przysłuchiwali się uważnie ustnym
    ustaleniom?

    Słowo przeciwko słowu - pożyczkodawca mówi, że pożyczył,
    pożyczkobiorca mówi, że żadnej umowy nie zawierał. Sąd duchem świętym
    nie jest i nie powinien uznawać takiej umowy za dowiedzioną. Niech
    "pożyczkodawca" spada do bezpodstawnego wzbogacenia ;)

    --
    Liwiusz