  • Data: 2010-04-15 20:24:10
    Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Kwi, 18:40, "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> wrote:

    > Ale ilość obrotów nie musi przekładać się aż tak dokładnie na prędkość.

    zgadza sie, zalezy (m.in.) od obwodu opony, nie mam pojecia jakie sa
    normy dla opon, tzn. o ile moze sie roznic rzeczywisty wymiar od
    wyliczonego na podstawie oznaczenia opony...

    > Nawet naturalne zużycie bieżnika daje zmianę średnicy a więc i ilości
    > obrotów przy tej samej prędkości.

    niby tak, ale zmienia sie w bezpieczna strone - tzn. wraz ze
    zmniejszaniem sie srednicy predkosc bardziej jest zawyzana ;)
    ale fakt - przestaje wskazywac "idealnie"

    np. dla moich opon 195x55x15 zmniejszenie srednicy o 11mm daje
    zwiekszenie wskazan predkosci o 1.8% - (nie chcialo mi sie liczyc wiec
    sa to dane z kalkulatora opon po zmianie szerokosci na 185)

    WS