  • Data: 2010-04-15 15:12:21
    Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    qnick pisze:

    > Jak to nikt ja się wezmę i nie tylko ja od września a dokładnie od 22
    > września bo od tej pory motorowery będą podchodzić pod badania
    > techniczne (do tej pory nie podchodziły) i wierzcie mi że sprawdzę każdy
    > czy nie przekracza 45 km/h a jak przekroczy to zatrzymam dowód
    > rejestracyjny.

    Och, a jak to sprawdzisz, serdeńko?

    Weź pod uwagę, że w domyśle motorower nie powinien przekraczać tych
    45km/h przy PEŁNYM obciążeniu i PRZYNAJMNIEJ bez żadnych dodatkowych
    utrudnień (jazda pod górę czy pod wiatr).

    Motorower nawet z wyłączonym silnikiem pojedzie stówą jak zjazd będzie
    odpowiednio stromy.

    Także z niepełnym obciążeniem będzie w stanie szybciej się turlać niż
    maksymalnie obciążony. A przy tak lekkich pojazdach wiatr daje bardzo
    dużo. Z własnego doświadczenia - kiedyś jeździłem sobie skuterkiem
    Yamaha Neos. Normalnie to wg licznika na równej drodze z jedną osobą
    przekraczał delikatnie 60km/h (chociaż te liczniki z reguły cholernie
    zawyżają, więc ile to było na prawdę to nie powiem). Kiedyś przy
    ostrzejszym wietrze i manetce odkręconej na jakieś 3/4 patrzę sobie na
    licznik i oczom nie wierzę: 90.

    PS: nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.