  • Data: 2010-04-15 08:02:40
    Temat: Re: Dlaczego nikt sie nie bieże za skuterkowców?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Kwi, 09:45, qnick <r...@o...pl> wrote:

    > Przeskalować prędkościomierz można bardzo szybko wymieniając opony na
    > inny rozmiar i wtedy może zaniżać.

    Raczej chodzilo mi o producenta... ze nic go to nie kosztuje, a
    odpada ryzyko pozwow... nie musi zmieniac klasy dokladnosci itp...
    tylko "zawyza wskazania"...

    Rozmiar opon oczywiscie jest istotny - ale wtedy musimy zalozyc
    rozmiar spoza listy zalecanej (homologowanej ?) przez producenta...

    > A widzisz ja mam takie auto którego
    > prędkościomierz pokazuje "prawie dokładnie" zawyża oczywiście ale o
    > 2km/h przy 100 km/h (na zegarze 100 na gps 98 km/h)

    Przy cyfrowych (znaczy liczacych cyfrowo-wskazowke moga miec)
    miernikach nie powinno byc problemu ... ilosc obrotow zlicza sie
    dokladnie, czas z dokladnoscia ~10 sek / rok tez nie problem.. wiec
    wyjsc dokladnie musi...

    Ale np. w motocyklach (nie wiem jak samochodah) pojawia sie kolejny
    problem - przy naprawde duzych predkosciach tylne (napedzane) kolo
    porusza sie z poslizgiem wzgledem asfaltu (podobno nawet ponad 20%) i
    liczac jego obroty zawyzamy juz znaczaco wskazywana predkosci

    "Dokladnosc" licznikow moto widac np. tu:
    http://szajba.eu.org/osiagniecia/szajbniety-rekord-p
    redkosci-309kmh

    co jakis czas slysze, ze ktos jechal 270-300 ;) na "zwyklym" moto - po
    prostu nie ma szans...

    WS