  • Data: 2022-12-16 17:00:34
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Dec 2022 06:56:06 +0100, Shrek wrote:

    > Nie. Pieszy _ma_ pierwszeństwo.

    To w Polsce, a w niemczech,
    "Na przejściach dla pieszych pojazdy, z wyjątkiem pojazdów szynowych,
    muszą umożliwiać pieszym i osobom na wózkach inwalidzkich, które chcą
    (rozpoznawalnie) skorzystać z przejścia, przejście przez jezdnię.

    Mogą zbliżać się (do przejscia) tylko z umiarkowaną prędkością; jeśli
    to konieczne, muszą czekać."

    Tlumaczenie w/g googla.

    > Autobus wyjeżdzający z zatoczki... nie.
    > Jest tu pewna analogia do pieszych na przejściu ale nie w tą stronę - na
    > przejściu pieszy ma pierwszeńtwo i dodatkowe obowiązki, ale ich
    > niedopiełnienie nie daje pierwszeństwa kierowcy.

    Przede wszystkim, to dawniej kierowca nie mial obowiazku umożliwiac
    pieszym przejscia.

    > W przypadku autobusu
    > kierowca ma pierwszeństwo i dodatkowe obowiązki ale ich niedopielnienie
    > nie daje piwerwszeństwa autobusowi - czy słusznie to inna sprawa, ale
    > tak właśnie jest. Jeśli nie jest to wprost zapisane, obowiązki innych
    > nie dają ci pierwszeństwa.

    naruszenie obowiazkow chyba, bo na obowiązki innych mozesz liczyc.

    Ale my o tym, ze jak autobus miga na przystanku, a ty go nie
    przepuscisz, to mandat ci sie nalezy, i mogą kulsony czychające
    wlepic.
    Jesli jednak on ruszy i zrobi kolizje - to jemu sie mandat nalezy.

    Jesli on ruszy, a ty dasz rade zahamowac ... to nie wiem :-)

    J.