  • Data: 2022-12-15 23:14:44
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.12.2022 o 06:16, Shrek pisze:

    > NIe dowolna.Inaczej zawsze winny byłby ten co miał pierwszeństwo;) nie
    > odwracajmy znaczenia pojęć.

    To Ty odwracasz, a za chwilę będziesz z tym odwróconym walczył. Jako
    kierujący masz wszystko zrobić - nawet popełniając wykroczenie - by
    zapobiec kolizji. Niezależnie od tego, czy masz pierwszeństwo, czy nie.

    Właśnie po to wymyślono przed laty tę zasadę ograniczonego zaufania.
    Dlatego czasem pojawiają się w sieci te filmiki z kamer, gdzie ludzie
    się żalą, że mieli pierwszeństwo, a tu ktoś w nich przywalił. Z tym, że
    odpowiedzialność za wykroczenie, to jedno, a za spowodowanie kolizji, to
    drugie. >
    > 2) Sytuacje gdy mając pierwszeństwo robisz coś takiego (zwykle
    > Ale tu takiej sytuacji nie było.

    Bo Marcin Ci ogólnie to opisał. W innych wypadkach może być. Chodzi o
    sytuacje, w których masz pierwszeństwo, a mimo to ponosisz winę za
    kolizję, czy wypadek.

    --
    Robert Tomasik