    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dla Kfiata Olina
    Date: Mon, 16 Sep 2024 22:01:02 +0200
    <vbnla7$oe1$8@news.chmurka.net> <vbp2df$2smvm$1@dont-email.me>
    <vbq5o4$ib8$2@news.chmurka.net> <vbqja2$375om$1@dont-email.me>
    <vbr7at$gq7$1@news.chmurka.net> <brbEO.200550$idj.82385@fx15.ams1>
    <vbv331$5ek$1@news.chmurka.net> <a...@w...eu>
    <vbv7bq$5ek$3@news.chmurka.net> <Bm4FO.54375$KT63.4624@fx15.ams1>
    <vc3p58$fd9$1@news.chmurka.net> <n9rFO.25037$l6I9.13595@fx13.ams1>
    <vc60oh$ah6$1@news.chmurka.net> <XVJFO.60083$Xx4a.10753@fx11.ams1>
    <vc8c9b$dh9$1@news.chmurka.net> <vc8d8p$en7$1@news.chmurka.net>
    <a...@w...eu> <vc9f46$en6$1@news.chmurka.net>
    <vc9jp7$2u3l9$1@dont-email.me>
    <bll37mtxid3g.ixbvropn7ljy$.dlg@40tude.net>

    W dniu 16.09.2024 o 18:13, J.F pisze:

    > Przyjmujemy uchodzców, to powinnismy honorować ichnie papiery. Tak,
    > ten pan ma 5 żon, i to też honorujemy. I tu się zaczną kłopoty, bo
    > nasz system przyzwyczajony tylko do jednej, ale prawnie nie powinno
    > być problemu.

    Bo nasz system prawny jest zrobiony w oparciu o nasze wartości kulturowe.

    > Tak powinno być. Aczkolwiek - jeśli honorujemy ich religię, to może
    > powinniśmy więcej żon już w Polsce dopuścic ? :-)

    To z religią nie ma nic wspólnego, albo ma związek podobny do tego, co u
    nas. W naszym kręgu kulturowym małżeństwo ma jakiś nierozłączny związek
    z uprawianiem seksu i nie potrafimy ogarnąć, ze nie wszędzie tak jest.

    > Taa, a teraz przyjezdza taki obcokrajowiec z żoną, jedną, a ona ma
    > 14 lat. I co tu teraz ważniejsze - że żona, czy że małoletnia? :-)

    No widzisz. To wcale nie jest takie proste.

    > Ba, a jak się z pierwszą żoną rozwiedzie? To może poślubić u nas
    > kolejną, bo reszty nie uznajemy ?

    To też fajny kazus. Ale co z dziedziczeniem? Umrze taki i majątek mają
    dostać wszystkie żony po części, czy jedna i czemu akurat ta?

    > A 14 latka to dorosła? Bo u siebie w kraju może tak ...

    A jeśli nawet nie, to czy można poważnie jej sprzeciw tu w Polsce
    traktować, skoro zgodnie z prawem innego kraju związek zawarto?

    > Taa, ciekawe ...

    Tylko pytanie, czy zmiana polityki zwiększyła zagrożenie, czy zmiana
    podejścia do zagrożenia zwiększyła ujawność takich czynów.

    --
    (~) Robert Tomasik