    From: Maciej Bebenek <m...@u...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Date: Fri, 19 Nov 2004 11:35:27 +0100

    Użytkownik Wieslaw Lubas napisał:

    > Alez ja nie bylem swiadkiem oskarzenia... Tylko w toku dyskusji
    > zaproponowalem rozwiazanie (i jak juz wspomniales - juz kiedys
    > zaproponowane) dla milionow, a nie dla wybrancow... Bo ludzie ktorzy
    > czytaja umowy przed podpisaniem i maja na polce (czytany!!!) regulamin
    > Swojego Ukochanego Operatora oraz Banku i Spoldzielni, to niestety swego
    > rodzaju elita, smietanka. Reszte jeszcze nie kuma...

    Ale na tym własnie polega kapitalizm. A small printy nie zostały
    wymyslone u nas, tylko za oceanem i to juz bardzo dawno temu.

    > No to juz wiem cos wiecej. Ale czy z tego nie wynika, ze TPSA powinna
    > rozpatrywac reklamacje dotyczace blednego zestawienia polaczenia?

    Błednego - jak najbardziej. Jest to ujęte w stosownych przepisach i
    zwrot opłat z tego tytułu należy sie abonentowi jak psu buda i micha.
    Niestety - jedynie na jego żądanie (a powinno byc "z urzedu").

    > jesli polaczenie jest zestawiane prawidlowo, to moze jednak urzadzenie
    > abonenckie, a raczej jego czesc sluzaca wybieraniu numerow jest wadliwa?
    > I wada ta wystepuje we wszystkich rozpowszechnionych egzemplarzach, wiec
    > zostala wprowadzona umyslnie?

    ALe tepe nie ma nic do Twojego urzadzenia abonenckiego, cokolwiek by to
    nie było: telefon, telefon bezprzewodowy, fax, modem, urządzenie
    alarmowe i cokolwiek jeszcze ludzie podłaczają.

    Przypomnij sobie akcje z mniej wiecej połowy lat 90,kiedy to na rynku
    pojawiły sie cudowne telefony bezprzewodowe panasłonika. Miały tylko
    jedną wadę - chodząc ze słuchawką po mieście, można było połączyć się z
    prawie każdej bazy. Na koszt posiadacza bazy, oczywiście.

    Za niewłaściwe działanie urządzenia abonenckiego odpowiada ten, kto je
    uzywa, tak samo, jak za nieodpowiednie działanie hamulców w samochodzie
    odpowiada użytkownik, a nie zarządca drogi.

    W rozmowie glosowej, gdy abonent zostalby
    > przez zlosliwie skonstruowany telefon przekierowany do Kasi F. -
    > uslyszalby sapanie Kasi zamiast zgloszenia pani z blueline na przyklad i
    > rozlaczyl rozmowe. W polaczeniu zestawionym za pomoca modemu takiej
    > szansy nie ma, bo niektore serwisy porno sa platne a inne nie, jesli
    > brak widocznej informacji to domyslnie przyjmuje sie, ze zasoby
    > Internetu sa bezplatne. Wiec moze jednak operator PR jest winny?

    Jeżeli "osoba pokrzywdzona" potrafi wykazać, że taki dialer

    1. zainstalował się bez jej wiedzy lub wbrew jej wiedzy

    lub

    2. nie przedstawił się, co robi LUB za ile

    to w takim razie mamy do czynienia z oszustwem i należy scigac
    dystrybutora dialera i/lub service providera, który z tego tytułu
    osiągnął korzyści. Jeżeli jednak żaden z powyższych warunków nie został
    spełniony, nalezy domniemywać, że byla to świadoma akcja użyszkodnika.

    W żadnym z powyższych przypadków winy nie ponosi operator linii
    stacjonarnej, z której nastapiło połączenie. Umowę dotyczącą instalacji
    linii PR trudni nazwać (jak to niektórzy tu usiłują wciśnać)
    współdziałaniem, bo w takim przypadku należałoby zamknąć wszystkich
    operatorów, bo każdy z nich "współdziała" z jakimś przestępcą,
    podpisując z nim umowę abonamentową, a telefon miał swój udział w jakimś
    przestepstwie...

    PZU - Przezorny Zawsze Ubezpieczony
    :-)

    M.