  • Data: 2022-12-22 20:19:59
    Temat: Re: Defibrylator
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.12.2022 o 19:04, J.F pisze:

    > Bo go to nic nie kosztowało :-)

    I tak go nic nie kosztuje - przecież to nie jego pieniądze i jakieś
    miedziaki... Myślisz że wojewoda będzie się wykłócał o tysiaka
    ryzykując, że zostanie robertem na głównych portalach?

    > Choc pochwala Czaszkowskiego ... przeszla przez usta pis ?

    A co miał powiedzieć, że szkoda że go nie dobili?

    W zasadzie jakby w tvpis było to analogicznie do teleekspresu z
    zamknięciem lasów możnaby zrobić materiał jak lech kaczyński przecina
    wstęgę do pierwszych kaczoklibli przerobionych ze spalonych
    podmiejszczaków i dodać, że gdyby nie kaczyński to czaskowski nie miałby
    teraz SMK z której mógł wynieś AED:P

    > Mam jednak jakies dziwne wrazenie, ze nie oznacza to, ze ma biegac
    > po przedzialach i sprawdzac czy pasazerowie zdrowi.

    No ale jak ktoś na przykład chory i nacisnie przyciska alarmowy to
    właśnie kierpoć jest tym co ma go ratować.

    > Albo biegac do maszynisty i sprawdzac czy ten nadal trzezwy - bo na
    > starcie to moze i jakis obowiązek ma.

    Tego akurat chyba nie ma w zakresie obowiązków. Mechanik prowadzi,
    kierpoć dowodzi pokładem.

    > Albo siedziec w lokomotywie i pilnowac, aby maszynista semafora nie
    > przegapil, czy ograniczen predkosci pilnował.

    Ratownik też nie zajmuje się napuszczaniem wody w właściwej temperaturze;)

    > Nie bedzie pytal, nie bedzie, a potem zdziwienie, ze pasazerow malo,
    > i narzekają teraz na korki na drodze :-)

    Tak - pazażerowie zrezygnują z dojazdów do pracy, bo raz na 10 lat ktoś
    zdechlaka uratował akurat AED z ich pociągu. Zresztą to akurat cud, że
    ta SKM przyjechala o czasie, bo akurat ryją w okolicy.

    > A jak bedziesz chcial przetestowac czy dziala?
    > Kopnąc kolegę ... czy koleżanke.

    To nie zadziała, chyba że akurat będą zdechlakami.

    > Chwycisz elektrody ze zlej strony ... wiem, nie powinien zadzialac ...
    > a jak jednak zadziała?

    A czemu miałby zadziałać?

    > Aczkolwiek
    > https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14580735/
    >
    > "Sufficiently strong defibrillation shocks will cause temporary or
    > permanent damage to the heart. Weak defibrillation shocks do not cause
    > any damage to the heart but also do not defibrillate. A relevant and
    > practical question is what range of shock energies is most likely to
    > defibrillate while not causing damage to the heart."

    No i? Dalej - jak nie jest potrzebny to nie zadziała, a jak jest to i
    tak żyjesz na kredyt i gorzej już nie będzie - po prostu jesteś martwy,
    tylko że za kilka minut. AED może to zmienić (choć nie musi, ale i tak
    ma o rząd wielkości większą skuteczność niż samo masowanie klaty).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!