    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Defibrylator
    Date: Thu, 22 Dec 2022 19:04:46 +0100

    On Thu, 22 Dec 2022 17:37:30 +0100, Shrek wrote:

    > Nie sądzę - po co mu dziennikarze piszący że nie chce zapłacić za
    > ratowanie życia? Zresztą już chwalił publicznie czaszkowskie skm za
    > wzorowe zachowanie podczas udzielania pomocy.

    Bo go to nic nie kosztowało :-)

    Choc pochwala Czaszkowskiego ... przeszla przez usta pis ?

    > No właśnie tak ogólnie. To właśnie kierpoć odpowiada za bezpieczeństwo
    > paxów.

    Mam jednak jakies dziwne wrazenie, ze nie oznacza to, ze ma biegac
    po przedzialach i sprawdzac czy pasazerowie zdrowi.
    Albo biegac do maszynisty i sprawdzac czy ten nadal trzezwy - bo na
    starcie to moze i jakis obowiązek ma.
    Albo siedziec w lokomotywie i pilnowac, aby maszynista semafora nie
    przegapil, czy ograniczen predkosci pilnował.

    > Nikogo w takim wypadku ich zdanie nie będzie interesować. Pociągi się
    > spóźniają ze znacznie bardziej błahych powodów niż ratowanie życia.

    Nie bedzie pytal, nie bedzie, a potem zdziwienie, ze pasazerow malo,
    i narzekają teraz na korki na drodze :-)

    > Używane też raczej nikomu nie zagraża.

    > Żadnego? To nie granatnik. Tu idiota nie wystarczy żeby odpalić;)
    > Zdechlak jeszcze potrzebny:P

    A jak bedziesz chcial przetestowac czy dziala?
    Kopnąc kolegę ... czy koleżanke.
    Chwycisz elektrody ze zlej strony ... wiem, nie powinien zadzialac ...
    a jak jednak zadziała?

    > No właśnie - więc niech stoi i nie ruszać bo jeszcze zaszkodzić może:P

    ries-defibrillators-tied-cardiac-deaths-flna1c945595
    0

    > Hm. Raczej niezadziałania defibrylatorów. Więc nie zabiły a nie pomogły.
    > Dokładnie tak samo jak ten nieużyty.

    Aczkolwiek
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14580735/

    "Sufficiently strong defibrillation shocks will cause temporary or
    permanent damage to the heart. Weak defibrillation shocks do not cause
    any damage to the heart but also do not defibrillate. A relevant and
    practical question is what range of shock energies is most likely to
    defibrillate while not causing damage to the heart."

    J.