    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Data zgonu
    Date: Sun, 20 Nov 2005 16:33:01 +0100

    > Zaraz zaraz. To pieniądze wyciągnięto z konta już po śmierci posiadacza
    > konta? Urząd Skarbowy ma rację -- podatek trzeba zapłacić. W końcu to bank
    > okradziono nie Was. A jeśli wyciągnięto pieniądze z konta już po
    > zawiadomieniu banku o śmierci posiadacza to już na 110% okradziono bank a
    > nie Was.

    1 dzien miesiaca - smierc spadkodawcy, policja plombuje dom, prokurator
    rozpoczyna sledztwo w sprawie tragicznego przebiegu smierci, nie mozna
    uzyskac dostepu do zadnych dokumentow zmarlego, znajdujacych sie w jego
    domu.

    2 dzien - powiadomienie przez rodzine przyjaciol o smierci spadkodawcy.

    3 dzien - jeden z "przyjaciol" okazuje sie byc pelnomocnikiem do konta
    zmarlego - troche wczesniej pomagal mu w transakcji sprzedazy domu. Wyjmuje
    z konta banku 120.000 zlotych.

    7 dzien - dostajemy akt zgonu i mozliwosc wejscia do domu zmarlego.
    Znajdujemy dane konta i jedziemy je zablokowac. Dowiadujemy sie, ze zostaly
    skradzione pieniadze z konta. Bank nie rusza nawet palcem w kierunku
    odebrania "przyjacielowi rodziny" pieniedzy.

    Po drodze udalo sie odzyskac 20.000 z tej sumy, reszte ow "przyjaciel"
    zatail przed prokuratorem - nie wiem jak udalo mu sie go oszukac. Dzis ow
    "przyjaciel" juz nie zyje, spadek po nim przejela konkubina, albo jej
    dorosly syn.

    Teraz urzad skarbowy chce nam naliczyc podatek od pieniedzy, ktorych wedlug
    dotychczasowych opinii prawnikow nigdy nie zobaczymy.

    Czy rzeczywiscie zostal okradziony bank, a nie spadkobiercy? Czy bank ma
    obowiazek wyplacic nam te pieniadze? Bo teraz rzeczywiscie przejrzalem na
    oczy troche i... przeciez w chwili smierci zmarly przestaje byc wlascicielem
    konta, a staja sie nim spadkobiercy. Pelnomocnictwo chyba przestaje byc
    wazne nie w momencie jego odwolania, tylko w momencie smierci czlowieka,
    ktory je wystawil, prawda? Takze ten nasz "przyjaciel rodziny" rzeczywiscie
    chyba okradl bank? Jezu... blagam, niech ktos mi z tym pomoze, bo juz nie
    wyrabiam tej sprawy nerwowo. Stracilismy na nia juz kolejne 20.000 kredytu
    odnawialnego na adwokatow, opinie, ekspertyzy i od 4 lat nic sie nie
    posunelo do przodu, a tylko urzad skarbowy postanowil nam jeszcze dokopac...

    Pozdrawiam,

    Tiger