  • Data: 2007-12-07 16:27:42
    Temat: Re: Darowizna- a miało być tak pięknie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    c...@p...onet.pl wrote:
    > Ja mam rodzinę mieszkanie, w
    > którym mieszkam wraz z rodziną wynajmuję.

    Możesz to napisać po polsku.

    > Bo niestety z babcią nie da
    > się mieszkać, ale posiadam małe własne mieszkanie 20m2. I tu chce
    > zadać pytanie czy w chwili obecnej ja mogę babcię przenieść do owego
    > małego mieszkania?

    Ty nie możesz babci przynieść nigdzie, tak jak ja nie mogę ciebie
    nigdzie przenieść. No chyba, że sama się przeniesie.
    Co nie zmienia faktu, że dalej pozostsaje służebność na mieszkaniu,
    które ci darowała. Bedzie miała dwa mieszkania do dyspozycji.

    > Dowiedziałem się, że za mieszkanie, w którym
    > mieszka babcia zalega za czynsz już 4 mc( a sama miała opłacać owy
    > czynsz umowa między nami)

    Zalegasz ty. To twoje mieszkanie. Nie widzę śladu w akcie notarialnym o
    tym, że babcia ma cokolwiek płacić, ale za to widzę zapis o nieodpłatnym
    dożywotnim użytkowaniu mieszkania.

    > 1. Ja chciałbym to mieszkanie sprzedać, w którym obecnie mieszka
    > babcia czy mam takie prawo i czy z tej umowy wynika, że to ja mam
    > płacić czynsz, w którym ona mieszka?

    Ty masz płacić czynsz, bo z aktu nei wynika inaczej.
    Mieszkanie możesz sprzedać, ale prawo użytkowania pozostaje, czyli
    znajdź kupca na mieszkanie w którym nie można mieszkać.

    > 2. I ostatnie pytanie czy ona może mi odebrać ową darowiznę?

    Tak. W ciągu roku od momentu kiedy babcia po raz pierwszy stwierdziła,
    że się nią niezajmujecie. Ale to będzie ciężkie do zrobienia w praktyce.

    > 3. Czy ja dobrowolnie mogę się zrzec się tej darowizny?

    Hmm, Nie wiem. Pewnie tak, ale nie chce mi się szukać przepisów.