    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna Jak sie broni w sądzie?
    Date: Fri, 06 Nov 2009 12:21:29 -0600

    Wojtek wrote:

    > A mam jeszcze jedno pytanko jeśli przedmiotem darowizny było mieszkanie plus
    > garaż to czy miałem prawo sprzedać garaż?
    > W akcie notarialnym nie ma nic o tym
    > że ona ma prawo do korzystania z garażu jest tylko mowa o mieszkaniu.
    > Otrzymałem ustną zgodę na sprzedaż garażu ale przed sądem może przecież
    > powiedzieć że sobie to wymyśliłem. Z drugiej strony przedstawiłem notariuszowi
    > akt darowizny i on nie widział przeciwwskazań do sprzedaży. A jeśli w sądzie
    > przegram i przykładowo darowizna będzie mi odebrana cokolwiek to znaczy mam
> [...]

    Zwolnij.
    Mieszkanie też masz prawo sprzedać. I babci zgoda nie jest na to potrzebna.
    Z tym, że umowa dożywocia przejdzie na kupującego i to on bedzie musiał
    czekać aż babcia zejdzie z tego świata.
    Umowa dozywocia jest przypisana do lokalu, nie do osoby.
    Po prostu nowy właściciel nie bedzie mógł wiele zrobić z mieszkaniem
    dopoki babcia zyje. tak samo jak ty niewiele mozesz zrobic teraz.
    Raczej nie sądzę, zeby umowa dożywocia obejmowala garaz. Przeczytaj
    dokładnie co jest w akcie notarialnym.
    nawet jeśli obejmuje to nowy wlasciciel kupil co kupil. Jak to sie mowi
    widzialy galy co braly. Babacia mialaby dalej prawo korzystania z
    garazu, a nowy wlasciciel bedzie musial sobie "odrobinkę" poczekac.
    Ale nie sądzę, aby tak bylo.
    Jak sam piszesz w akcie notarialnym jest o korzytaniu z mieszkania, wiec
    garaz jako twoj mogles sprzedac.
    Odebranie darowizny nie jest taka prosta sprawą.
    Na potrzeby bujnej fantazji babci staraj sie dokumentowac, ze jednak sie
    o nia troszczysz. Moze jej sasiadki cie jednak czesto widuja jak do
    niej przychodzisz, robisz zakupy, pomagasz, cieknacy kran naprawisz...