    From: "#" <n...@m...yyy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dane osobowe - naruszenie ustawy?
    Date: Tue, 2 Apr 2013 01:21:07 +0200

    > Z twoich opisów wynika, że Administartor Danych Osobowych (ADO) to firma A
    > i ona odpowiada za wszystko, tzn. za przetwarzanie niezgodne z twoją zgodą
    > na przetwarzanie.
    > 1. Napisz jeszcze raz do producenta powołując sie na Art.31 i starsząc
    > przepisami z rozdziału 8. To samo zrób w odniesieniu od A, B i C.
    > 2. Na podstawie odpowiedzi ustalasz jacy byli odbiorcy danych, jaki był
    > łańcuszek zdarzeń, jak podstawa prawna przetwarzania.
    > 3. W przypadku niepełnych informacji (wg art.32) zgłaszasz sprawę na
    > prokuraturę lub GIODO.
> [...]

    Piotr,

    po otrzymaniu przesylek marketingowych od B i C, ktore w liscie przewodnim
    napisaly, ze dane osobowe dostaly od producenta, napisalem skarge
    bezposrednio do produceta towaru. W odpowiedzi otrzymalem list, w ktorym mi
    napisano, ze producent moje dane i zgode na przetwarzanie danych w celach
    marketingowych dostal z firmy A, czyli od sprzedawcy - tam gdzie skladalem
    zamowienie na towar.
    Wyslalem wiec skarge do sprzedawcy - firmy A, ktora mi odpisala, ze nie
    poczuwa sie do winy, poniewaz problem ich nie dotyczy, ze to nie ich wina
    itp.

    Stary numer - zadna ze stron nie czuje sie winna - czyli zostalem pieknie
    splawiony. Moglem napisac zawiadomienie do prokuratury, ale postanowilem
    zaczac od GIODO.

    Oczywiscie oplata od skargi zostala uiszczona. Czekam na info od nich.

    Nie ma chyba sensu pisac do B i C, skoro na "dzien dobry" mi napisali, ze
    moje dane otrzymali od producenta i na jego zlecenie przeslali m.in. 3x
    ankiete satysfakcji (bo olalem 2 poprzednie) + info o jakis rabatach,
    promocjach itd.

    Pozdro!