    From: "romek" <r...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DVD-R a PRAWO
    Date: Thu, 13 Feb 2003 10:44:15 +0100

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b2fmvl$48q$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > Z tego co pamietam to kazdy ma prawo sporzadzic JEDNA kopie zakupionego
    > legalnie wgzemplarza... Ale czy musi ja robic SAM ?

    To prawda , ale tylko co do programów komuterowych .
    Polcam artykul u mnie na stronie na ten temat
    http://www.prawnik.net.pl/pwi/kopiazapasowa.htm

    Natomiast co do innych utworów, nie jestes ograniczony jedna kopia mozesz
    zrobic nawet 10 :) pod warunkiem,ze wszystkie sluza do uzytku prywatnego np.
    jedna dasz mamie druga tacie . Ale na zasadach przewidzinych w pr. aut. tzn
    tylko osba bliskim i bezplatnie.
    Nie mam zamiaru dyskutowac kto jest osoba bliska...- rowniez polecam tekst w
    FAQ na mojej stronce.

    Natomist co do uslugi przegrywania..jest ewin problem. Problem w tym,ze nie
    wiesz czy dajacy CD do przegrani ama do tego prawo.
    Nie wiesz czy to kopia bezpieczenstwa czy 10 kopia programu przewidzina na
    sprzedaz. Wiec istnije szasa ze ktos cie pozwie za naruszenie prawa
    autorskiego. Naruszenie majatkowych praw autorskich jest niezalezne od
    winy...nikogo wiec nie obchodzi ze "nie wiedziles..."
    Inna spraw czy w danej sytuacji nie znjda zastosowanai przepisy o
    pomocnictwie. A zatem uznany zostaniesz za pomocnika. W takim przypadku
    opieramy sie na zasadzie winy. Choc tak naprawde to nie wiem jakie
    rozwiazanie przyjmie sad. Mzna argumentowac zarówno za jednym jak i za
    drugim. Inna mozliwsc to obrona z art. 5 pr. aut.

    Pozdrawiam
    Romek

    www.prawnik.net.pl