    From: hubs <h...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DO dla polonii
    Date: Sat, 04 Mar 2006 20:23:46 +0100

    Arek wrote:

    > Tak.Tyle ze zamiast adresu bedzie wpisane np. "Japonia" .mam taki wlasnie.
    > Trzeba tez znac lub wyrobic nr pesel.

    co tam masz wpisane ?? Japonia ? mowisz serio ?

    Mysle, ze z wpisem tej rubryce nie bedzie problemu
    bo bedzie pusta ale mam watpliwosci co do czego innego, mianowicie:

    Art. 34.
    1. Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej Polskiej
    jest obowiązana posiadać dowód osobisty:
    1) od ukończenia 18 roku życia,
    2) od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub
    nie zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą
    rodzicielską lub opieką się znajduje, albo nie pozostaje pod
    władzą rodzicielską lub opieką.
    2. Osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty od
    ukończenia 13 roku życia.
    3. Na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów dowód osobisty może być
    wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia.

    Mowa jest o obowiazku dla tych ktorzy zamieszkuja w RP ale nie ma o
    prawie dla tych ktorzy nie zamieszkuja lecz sa obywatelami, chyba ze
    mowi o tym pkt 2 ?

    --
    pozdrawiam hubs
    hubs dot org - at - gmail - NOSPAM - dot - com