  • From: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DG i instalacja u klienta pirackiego oprogramowania
    Date: Sat, 5 Jun 2004 21:00:40 +0200

    news:c9sq3g$u4e$1@news.dialog.net.pl...

    > No i co? Przyjmując i podpisując fakturę poświadczył przecież
    własnoręcznym
    > podpisem, że pan informatyk zainstalował oprogramowanie, które on sam mu
    > dostarczył.
    > Sednem pytania rozpoczynającego wątek jest - z jakiego tytułu (i czy w
    > ogóle) miałby ponosić odpowiedzialność wykonujący usługę informatyk
    > (zakładając, że nośniki zawierające legalne inaczej oprogramowanie
    > faktycznie należą do klienta).

    ------------------------------
    Rozdział czternasty
    ODPOWIEDZIALNOŚĆ KARNA
    Art. 116.
    4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

    Art. 118. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot
    będący nośnikiem utworu, artystycznego wykonania, fonogramu,
    wideogramu rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez uprawnienia
    albo wbrew jego warunkom nabywa, pomaga w jego zbyciu, przyjmuje
    albo pomaga w jego ukryciu, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    pytanie tylko, na ile to można w praktyce zastosować
    (a tego już nie wiem niestety), wiec pozostaje nadal
    gdybać :)

    oraz czy ewentualny sąd przychyli się na korzyść podejrzanego
    informatyka, który tłumaczy się, że nie domyślał się, że instaluje z
    nielegalnej kopii.

    --
    Krzysztof Gil, e-mail: k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne