    From: max441 <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czytanie cudzej korespondencji
    Date: Sun, 21 Nov 2010 21:30:05 +0100

    In article <6...@n...onet.pl>,
    g...@o...pl says...

    > Mam taki problem.
    > podejrzewam, że ktoś loguje się do mojej skrzynki email i czyta moją pocztę; nie
    > wiem jak to robi.
    Pewnie zna hasło. Zmień.

    > Podejrzewam kto to jest. Zachowuje się tak, jakby wiedział o
    > mnie wszystko, ale ukrywa to. Nie to, zebym się bała, ale mam w skrzynce trochee
    > zdjęć i wymieniam się z przyjaciółką linkami i plotkujemy sobie, także o nim.

    Może jakbyście nie plotkowały o nim to by nie był ciekaw co piszecie.

    > Czy iść z tym na policję? bo czytanie korespondencji to przestępstwo.
    >
    > ale tak myslę co oni zrobią? jak dowiedzą się, że ktoś się loguje do mojej
    > skrzynki ? i jak się dowiedzą to co? od razu do niego pójdą i go aresztują ? nie
    > wiem jak to się odbywa, bo nauczka by mu się przydała, ale nie aż tak, aby go
    > aresztowali.

    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    P.